Saturday, December 22, 2012

Kemabukan Perfume

 
 
Cerita tentang perfume pula. -_-
 
Cheq sue bukan tak pakai perfume ni. Dulu2 ada juga pakai Euchanteur, lepas tu pakai wangian AVON, ada pulak Ralph Lauren, Burberry dan Channel, semuanya dalam botol kecik2 ala tester gitu. Tapi tak tahu la ya, sejak beberapa tahun kebelakangan ni, hidung dah tak boleh bau perfume. Jangan kata perfume badan, wangi-wangian untuk kereta, toilet, sabun/softlan atau  wangian dalam rumah pun tak boleh. Senang kata, apa2 saja yang ada bau memang alah betul. Kalau guna pelembut pakaian tu kira tahan nafas jelah sebab terpaksa. Asap rokok jangan cite la, tetap dok no 1.
 
Kadang2 nak aje bagitahu sape2 yang wangi sangat tu, ERRR, JANGAN PAKAI PERFUME BOLEH TAK? Tapi tak senonoh la pulak kan? Apa kes pulak kita, orang beli sampai 2 3 ratus kita yang sibuk tak bagi dia pakai. Kadang2 nak je bagitahu, ni pakai ke mandi perfume. Duduk 4 batu dah boleh bau. Biasanya kalau dah tak tahan sangat, memang cheq sue akan tutup hidung, bernafas ikut mulut. Kalau pagi2 tu lagi la, dengan bau perfume bermacam jenis, campur asap rokok, adehhhh kejap aje sakit kepala mencucuk. Silap gaya satu hari angin satu badan.
 
Konon2 nak miliki perfume ni, tapi dah x jadi, blh tengok aje
 
Saya ada la jugak bertanya pada seorang cikgu sains di sekolah. Kenapa jadi macam ni. Katanya mungkin saya alahan alkohol (bukan arak tu ya *_*). Eh, macam tu pun ada ya...baru tahu. Tak tahu la pulak di mana sahihnya, apa kaitannya secara saintifik. Yang penting, sape2 yang nak naik kereta saya tu sila la jangan pakai perfume, kalau tak kena tukar driver :). Kalau saya naik kereta orang yang ada Ambi Pur atau yang sewaktu dengannya, memang saya akan offkan. Hai, tak tahu la spesies mana saya ni. Agak2 kat luar tu ada tak orang mcm saya?
Wassalam
 
Stylish Thankyou

No comments:

Post a Comment

[Terima kasih kerana sudi menitipkan komen. Maaf seandainya saya tidak dapat membalas atau berkunjung ke blog anda...]