Saturday, October 19, 2013

Lavender Garden, Tringkap

Assalamualaikum WBT & Salam Sejahtera

Selepas menghantar Cheq Da balik, saya singgah pula di Lavender Garden yang terletak selepas selekoh Tringkap. Dah lama juga dok nak melawat ke sana tetapi asyik tak menyempat. Kalau hujung minggu tu sentiasa penuh sesak dengan pengunjung. Tempat ini sebenarnya baru sahaja di buka tahun ini. Sebelum ini ianya merupakan kebun bunga kekwa dan saya di sini dapatlah melihat perkembangan pembinaannya sehinggalah ianya di buka.

Cantik. Memang suka sangat bila masuk ke dalamnya. Dengan hamparan bunga kuning, merah dan purple sangat sesuai untuk membuat photoshoot. Tapi seperti yang saya kata, bila hujung minggu orag ramai jadi segan sikit nak bergaya lagak artis. Haish.. Tapi kalau masuk ke sini tak bergambar sakan, tak berbaloi bayar masuk RM5, kalau kanak-kanak pulak RM3. Tengoklah, tak perlu nak bayar sewa ke hapa, senang-senang je dapat beribu sehari.


Jadi di sini saya kongsikan sedikit gambar buat tatapan anda semua. Kalau singgah ke CH jangan lupa datang ke sini tau.


Malu jugak time nak bergambar tapi tahan-tahan sajalah.


Tengok sajalah deretan kereta dan bas di tempat parking. Memang penuh sesak.


Gerberra. Boleh dipetik sendiri (self pick) dengan harga RM2 sekuntum. Ramai yang memetiknya, rasai pengalaman. Bagi saya agak mahal jugak sebab dalam sekuntum biasanya RM 1- RM1.50 sahaja.


Untuk self pick strawberry pula, saya rasa dalam RM30 setengah kilo (atau kurang sebab dah lupa). Tapi yang ini saya beli yang dah dipetik, RM10 1 pek tu. Manis masam sedap rasanya.


Di bahagian atasnya pula ada disediakan cafe (Leaf). Ada cheesecake (strawberry & blueberry) serta skon. Saya makan blueberry cheesecake tu RM7 / slice. Ok-ok sajalah, kalau buat sendiri pun boleh. T_T tapi tak apa, dah namanya pun nak rasa...

Jadi kawan-kawan jangan lupa singgah tau.

2 comments:

  1. salam cheq sue..

    bestnya tengok garden tu..sejuk mata memandang pelbagai jenis dan warna bunga yang ada sana..

    ReplyDelete
  2. sedapnye tgk org CH makan strawberry fresh….cute je keta volkwagen polkadots tu ekk. heheh

    ReplyDelete

[Terima kasih kerana sudi menitipkan komen. Maaf seandainya saya tidak dapat membalas atau berkunjung ke blog anda...]