Tuesday, January 28, 2014

Hidayah Tomyam Seafood, Tanjung Gemuk

Assalamualaikum WBT & Salam Sejahtera

Untuk ke PD, saya dan kawan bertolak agak lambat dari Ipoh. Dalam 3.30 petang kot. Jadi dengan kesesakan lalu lintas dan pemanduan yang berhemah dan agak kurang laju, menginjak ke malam barulah saya dan Kak Iffa sampai ke sana. Mujur dah dua kali ke sana, jadi dapatlah memandu terus ke destinasi.  Bila sampai malam, kena si perut dulu kerana dinner di hotel telah pun habis.

Jadi, singgah di Hidayah Tomyam Seafood yang terletak berdekatan. Try n error je masuk kedai makan ni. Dok ingat lapar je, nak makan!


Kedai makan milik orang seberang, dari Thailand. Jadi mesti try tomyam!


Makan berdua. Nasi didatangkan dalam bekas seperti di tempat kenduri. Untung jugak, boleh ambil sebanyak yang dimahukan. Tak adalah membazir kalau tak mahu makan banyak.


Antara menu dinner. Selain ni boleh juga di pesan secara pakej. Kami makan nasi 2, tomyam campur 1, kailan ikan masin 2 dan daging merah 1. Air pulak teh o ais limau, air suam dan air sejuk. Jumlah semuanya RM 21.

Secara puratanya kailan dan daging merah tu sedap. Tomyam pulak biasa-biasa je, tak ambil banyak sebab ada sotong dan udang. Kira-kira puas hati jugaklah makan dengan harga yang dinyatakan.

Kalau siapa yang ke PD, boleh try singgah.

1 comment:

[Terima kasih kerana sudi menitipkan komen. Maaf seandainya saya tidak dapat membalas atau berkunjung ke blog anda...]