Thursday, January 30, 2014

Sunset at Tanjung Gemuk, PD

Assalamualaikum WBT & Salam Sejahtera

Bila mendapat surat panggilan mesyuarat di PD, saya awal-awal dah set nak bawa DSLR. Dah terbayang dalam kepala saya sunrise dan sunset yang mungkin ada. Siapa tahu kan? Kalau dulu tak sempat nak snap sebab jerebu, kali ni Alhamdulillah dapat tengok dengan jelas di pantai berhampiran resort saya menginap.

Pucuk dicita ulam mendatang. Walaupun pantai ni nampak semacam tak dikunjungi, tetapi sunsetnya sangat jelas. Saya kira ada sedikit jerebu kerana awannya yang agak kelabu. Di penghujung masa dah tak kelihatan matahari mungkin disebabkan awan yang agak tebal di bahagian bawah (horizon) pantai. Saya agak terganggu dengan kemunculan imej entah apa-apa di sebelah kiri gambar. Nak kata kayu mati tak munasabah. Di lense cover tak ada apa-apa. Nampaknya lepas ni nak kena gi servis pulak.

Dan inilah hasilnya... Jom tengok

Kalaulah dapat menginap di resort yang menghala ke pantai ni kan best?

Suka gambar ni!





Matahari dah mula beransur hilang ^-^

 
Dalam pukul 7.15 petang...

3 comments:

  1. Subahanallah... cantik sungguh sunset tu... kalau akak pulak cheq sue suka ambil gambar akak bersama sunset tu walaupun gambar akak tu kelihatan gelap :)

    Minta izin akak save gambar sunset ni ye cheq sue..

    ReplyDelete
  2. Indahnya pemandangan ciptaan Tuhan. :)

    ReplyDelete
  3. Assalamualaikum ...Subhana llah...cantiknya ciptaa Allah...

    ReplyDelete

[Terima kasih kerana sudi menitipkan komen. Maaf seandainya saya tidak dapat membalas atau berkunjung ke blog anda...]