Saturday, June 21, 2014

Xin chào Việt Nam 15 : Kembali Ke Malaysia

Assalamualaikum WBT & Salam Sejahtera

Dah hari ke empat di HCM, sampai le masa nak kembali semula ke tanah air. Ewahhh...skemanya ayat. Trip kali ni memang puas hati, jadi tak ralat sangat nak balik. Dari hotel, Nam bawa kami ke lapangan terbang dan dia terus pick up group lain. Kami pepandai sendirilah. Agak lama jugak nak lepas check in sebab beg dah beranak pinak semua kan. U alls well known la kan dari sebiji jadi 10 biji katanya.


Penerbangan balik MH 759 dijangkakan pada jam 4.40 lebih kurang. Dah selesai check in dan menunggu di balai berlepas, tiba2 dengar pengumuman flight dari KL delay. Adoyai...ingat masa 2012, delay jugak. Maka menunggulah kami dengan penumpang yang lain. Mampu pandang je bila AA yang terbang dulu. Dalam dok menunggu tu layan pulan sunset yang sedang menutup tirai. Memang cantik tapi view agak terbatas disebabkan pesawat Qatar yang tengah dok masuk penumpang.


Daripada pukul 4 lebih, tunggu punya tunggu sampai dekat pukul 7 baru boleh naik kapal terbang. Dekat 7.30  jugaklah baru terbang. Kami yang hanya makan sarapan memang bercerot dalam perut. Lapoooo weh. Setakat alas dengan mensekut mana nak cukup. Bila steward bawa makanan, macam nak minta lagi satu. Kali ni dapat turkey sandwich pulak. Hmmmm belasah aje!


Matahari yang semakin tenggelam mengiring langkah kami ke dalam pesawat. Sekali lagi di hati berdebar, tapi segalanya diserahkan pada Allah.


Alhamdulillah, dalam pukul 9 malam lebih selamat menjejak bumi Malaysia. Trimas semuanya yang membuatkan trip kali ni diberi 10 bintang.

Dah dengar dengar dah... ada orang tu dok rancang nak gi lagi!!!

3 comments:

  1. Suka tengok gambar sunset/sunrise...tenang je jiwa.

    ReplyDelete
  2. Sebiji beg bila balik jd 10? Tuk sorang ke tu? Pengsan! Mmg sopink sakan leww
    Ya allah cantik nyer sunset

    ReplyDelete

[Terima kasih kerana sudi menitipkan komen. Maaf seandainya saya tidak dapat membalas atau berkunjung ke blog anda...]