Thursday, May 31, 2012

Yang Lama Ku Inginkan & Cerita Ceriti ^_^

 
 
Wah...lama jugak xde cerita dari cheq sue ya... blog tak berupdate, BW pun x, reply komen pun tak...hish hish hish.. tu la sebenarnya rasa nak bercuti berblog kejap tapi dah hampir 6 hari x menjenguk ke sini, rindu siotttt... Mesti banyak story mory yang cheq sue tertinggal mahupun resepi malatops kengkawan yang tak sempat nak tengok. Takpelah, bersempena dengan cuti ni kalau ada kelapangan cheq sue akan skodeng satu2 dan buat mana yang sempat.
 
 
Berbalik pada tajuk kat atas tu, semalam cheq sue ke kedai baking di KB dan akhirnya telah dapat shortbread cutter yang memang dah lama cheq sue listkan. Bukan tak pernah jumpa sebelum ni tapi tak padan dengan saiz oven kecik cheq sue tu. Yang ni sama saiz dengan loyang oven tu. Apa lagi, rembat la satu. Harganya dalam RM38. Yang pastinya lepas ni nak buat frambrozen kenari ataupun boleh cuba buat shortbread pulak ^^


 
Bermula aje cuti sekolah baru ni, cheq sue bercuti-cuti Malaysia ke Bera bersama Cik Norliza a.k.a Mok Ja. Ke rumah emak saudara sebenarnya. Sebelum ni memang tak pernah ke sana. Kalau belah2 Kuantan tu pernah sampai ke Maran, Jerantut, Temerloh aje. Itupun ikut member atau naik bas. Jadi bila drive sendiri ni dapat la kenal2 jalan dan tengok tempat2 orang. Perjalanan dari CH ke sana mengambil masa 6 jam ikut jalan CH-Sungai Koyan - Raub - Mempaga - Karak (Highway) - Temerloh - Bera (Triang). Baliknya pula menempuh jalan berliku di laluan Jerantut - Kuala Lipis. Memang beri pengalaman sungguh.
Ok...dikesempatan ini juga cheq sue ingin nak ucap tahniah pada Mas dan Mrs Aidi atas kelahiran cahaya mata meraka. Mas dapat baby boy (anak ke 3) ~ Muhammad Adam~ manakala Luna dapat baby boy juga untuk anak sulungnya ~ Diniyzahin Dzulqarnain ~. Peluk cium dari Makcik Sue ya... untuk kedua mummy tu selamat berpantang okeh... Semoga sihat dan selamat semuanya.

Satu lagi untuk sahabat di Tawau, 'adik' Zack a.k.a Zachoes, selamat hari ulangtahun ke 30. Welcome to 3 series.... Semoga berbahagia selamanya... 
 
Ok lah...itu aje nak membebel pagi ni. InsyaAllah ada kelapangan kita jumpa lagi. Selamat bercuti!!!

Wassalam...
Stylish Thankyou

3 comments:

  1. alamak kak..sy ni cam ketinggalan jer...shortbread tu menu cmne kak...cer citer skit...hahaha...

    ReplyDelete
  2. Hai Cheq Sue,
    mesti seronok cuti sekolah kali ini ye... kita belum lagi jalan ke mana-mana, masih lagi berlapuk di rumah hu hu huuu

    ReplyDelete
  3. kak sue..selamat bercuti..kat mane kedai bakery kat KB tu kaksue? boleh bagi address?

    ReplyDelete

[Terima kasih kerana sudi menitipkan komen. Maaf seandainya saya tidak dapat membalas atau berkunjung ke blog anda...]