Tuesday, July 9, 2013

Salam Ramadhan 2013

Assalamualaikum WBT & Salam Sejahtera 

Alhamdulillah...selesai sudah terawih pertama tahun ini. Berimamkan adik sendiri di surau berdekatan, saya bersyukur masih di beri peluang untuk mengimarahkan Ramadhan. Harap2 tahun ni dapatlah berterawih tanpa keuzuran. InsyaAllah.

Saya bagaikan terlupa pada cinta hati yang satu ini. Sekadar melihat melalui telefon, tak dapat nak online lama-lama. Dek kesibukan dan kepenatan, agak sukar mencari masa dan ruang untuk berlama-lama di sini. Banyak n3 menarik yang saya sudah tertinggal nampaknya. Cuaca di sini yang agak sejuk sejak kebelakangan ini turut mempengaruhi emosi yang sentiasa berada di lingkungan awan mendung.

Ramadhan kali ini pastinya berbeza kerana tiada lagi yang akan bertanya tentang bersahur atau berbuka saya. I have to... Sedih tapi segala yang berlaku ada hikmah di sebaliknya. Apa juga keputusan yang telah saya buat, yang telah saya ambil tentunya di bawah perancangan Yang Maha Kuasa juga.


Sambal hitam? Apa kena mengena... Sebenarnya dah lama jugak saya buat ni. Kalau buat sambal hitam, saya suka yang basah2 sikit. Banyak yang dijual tu agak kering. Sesekali balik kampung kalau ada belimbing buluh, selalu jugak saya rebus sendiri, ikut suka hati aje pun. Kalau sambal hitam ori tentulah tak sama. Kalaulah ada stok di bulan puasa ni tentu sedap di makan semasa berbuka, pasti menambah selera.


Buat kawan-kawan ku sekalian, selamat berpuasa saya ucapkan. Semoga di Ramadhan kali ini kita semua dikurniakan keberkatan, kesihatan dan keupayan yang baik untuk melaluinya. Semoga juga segala amal kebaikan kita dapat dilakukan dengan lebih bersemangat lagi.

 ********** (^__^) ********** 
Terima kasih atas kesudian membaca entree ini hingga ke akhirnya. ~ Wassalam ~

1 comment:

[Terima kasih kerana sudi menitipkan komen. Maaf seandainya saya tidak dapat membalas atau berkunjung ke blog anda...]