Sunday, November 17, 2013

Gulai Tempoyak Ikan Talapia

Assalamualaikum WBT & Salam Sejahtera

Idea untuk memasak ikan ni dikongsi oleh Mok Ja yang berbual dengan jaga sekolah. Katanya gulai tempoyak sedap jika dimasukkan santan. Jadi kebetulan saya ada semua bahan, maka saya pun cuba. Agak sedap juga, saya makan dengan roti.


Tengoklah bahan yang saya guna. Dengan dua biji cili tu, membuatkan saya tidak dapat menikmati rasa sebenar gulai tempoyak, hanya rasa pedas semata. Punya la tak pemedas saya ni. Masa tu memang makan bersulam air je..


Resepi? Takyah la kan? Rasanya korang pun dah boleh agak camana. Saya pun sebenarnya dah lupa... He he he...

No comments:

Post a Comment

[Terima kasih kerana sudi menitipkan komen. Maaf seandainya saya tidak dapat membalas atau berkunjung ke blog anda...]