Monday, August 4, 2014

Rangkuman Kisah Seminggu

Assalamualaikum WBT & Salam Sejahtera 

Alhamdulillah... hari ni dah masuk kerja setelah seminggu bercuti. Cane mood? Okey tak? Saya pagi tadi agak ke laut jugak sebab datang lambat, pastu hari ni mula ujian untuk semua tingkatan, pening sikit bila havoc dekat bilik SU, pastu sekarang dah okeh, dan dah pun siap soalan untuk tingkatan 4 nanti.

Sambil2 menaip, 3 kali jugak tulis tajuk n3 hari ni. Hish, seminggu tak berblog sampai tak tahu nak letak tajuk apa. Ini kasi panas enjin dulu la kiranya sebelum proceed dengan n3 yang terperuk dalam draft.

Saya sebenarnya tak tahu nak mula di mana... rasa macam banyaknyaaaa nak cerita. Seminggu weh...bayangkanlah kalau tak jumpa seminggu, pastu bila bersua muka mesti sampai tak cukup suara nak cakap. 

1. Balik Raya

Saya balik untuk beraya pada pagi Jumaat, pukul 11.30 pagi. Drive sensorang dari sini. Sempat sembahyang Zohor di rumah. Walaupun banyak kereta tapi jalan clear. Sekolah habis awal, jadi tak la berebut dengan geng2 Kelantan yang lain. Memandu oun tak mengantuk, cuma cemuh la sikit sebab sensorang, habis lagu nak nyanyi kekdahnya. 

Di sepanjang perjalanan, ada nampak 2 3 kemalangan. Tak la kemalangan teruk...

2. Hari Raya / Hari Jadi Saya

 Raya ke 2. 34 tahun 1 hari T_T

Alhamdulillah masih diizinkan Allah SWT untuk menyambut 1 Syawal. Tahun ini juga menyaksikan tak cukup satu keluarga. Rindu Sarah dengan Nazirah! 
Tahun ni memang tak berjalan ke mana-mana. Balik saja dari bersembahyang raya, terus rumah kena serang. Dan sebagai anak perempuan yang masih ada di rumah, dok di dapur sajalah kerjanya. Buat air, basuh pinggan, hidang makanan.... penat beb! Raya pertama tu saya buat beef kabsa dengan mee racun. Alhamdulillah habis semuanya walaupun pelik bila sebut sahaja mee racun, tapi yang pastinya selamat di makan.

Hari raya kedua baru boleh menziarah ke kubur. Pastu ke sungai cari buah manggis... angkut tripod untuk bergambar dalam kebun getah.

Raya ketiga dengan seterusnya tu dah tak ada apalah, masak waktu pagi ke pulak untuk anak2 berudu yang sentiasa kelaparan. 

Nasi impit + kuah kacang.
Mee goreng.
Mihun goreng.

Nak jenjalan rumah kengkawan pun segan sebab sorang diri.... Nantilah berdua nanti baru jalan-jalan. Heeeee............

Hari jadi?

Apa perasaannya menyambut 34 tahun pada 1 Syawal?

Sukar nak cerita, yang pastinya rasa sangat bahagia! Satu dunia beb sambut hari jadi I. Kau ada?  Anak-anak buah kata, makcik nak belah kek ke? Aiii takde kuasa nak berkek bagai, oven tak bawa balik. Tengoklah nanti kot2 rajin nak buat kek sendiri.

Harapan?

Moga istiqamah meneruskan perubahan Ramadhan dan menjadi insan lebih baik dari sebelumnya. Kahwin? In Sha Allah, sentiasa berharap.

 Selfie dengan anak-anak berudu KL

3. Balik Semula Ke CH

Saya bertolak awal semalam. 3 Ogos 2014. Seawal 8.30 dah keluar dari rumah. Jalan tak jem, mungkin sebab masih pagi. Kalau tahun lepas keluar sahaja cabang Machang, terus jem sampai ke Gua Musang. Kali ni jalan clear sehingga ke Keroh menyampai ke traffic light Kuala Krai. Lepas tu tak jem dah la kecuali bila terpaksa follow lori. Pemandu yang 'tak sekolah' pun tak ramai, semuanya memandu dengan berhemah kecuali dua tiga orang yang memotong belah kiri serta memandu berbahaya di lorong kanan. Semoga deme ni dapat hidayah la nanti agar tidak membahayakan orang lain. Dan Alhamdulillah dengan izinNya selamat sampai di CH pukul 2.30 petang

4. Hari Ini, Kerja La Wehhhh...

Hari ni, detik ni.... ada di meja kerja sejak tadi. Lepas ni sambung lagi. Setakat ni peperiksaan berjalan lancar. Harapnya lancar saja sepanjang minggu.

Berblog pun satu kerja juga. Itu yang gigih siapkan n3 panjang berjela ni.

5. Hari Raya & Birthday 2014 Giveaway
Oleh sebab saya belum berkesempatan lagi nak menyediakan hadiah, maka saya sambung GA ni lagi seminggu iaitu sehingga 10 Ogos 2014. Bagi peluang pada kengkawan yang belum menyertainya. Jika berminat boleh ke n3 ini

Mmmmm rasa2nya itu ajelah dulu kot untuk rangkuman seminggu lepas. In Sha Allah sambung semula bila ada kelapangan nanti.

4 comments:

  1. Selamat hari raya dan selamat hari lahir Cheq Sue, semoga usia dirahmati Ilahi..
    Akak doakan semoga jodoh cheq sue dipermudahkan Allah. serta bertemu insan yg soleh.. Amin..

    ReplyDelete
  2. Happy Birthday Cheq Sue....Selamat Hari Raya gak....hehe =D

    ReplyDelete
  3. Happy Belated Besday Cheq Sue dan selamat hari raya maaf zahir dan batin ye..kosong-kosong...baru 34 thun...muda lagi ma...still sewwittt

    ReplyDelete

[Terima kasih kerana sudi menitipkan komen. Maaf seandainya saya tidak dapat membalas atau berkunjung ke blog anda...]