Thursday, February 4, 2016

Kek Gula Hangus Kukus

Assalamualaikum WBT & Salam Sejahtera

Saya tak tahu nak kata ni apam ke kek... rasa macam lebih ke apam gula hangus, mungkin sebab dikukus dalam acuan besar maka lebih sesuai dipanggil kek. Tapi saya buat ni hanya separuh adunan, dan kukus dalam acuan kecil. Jadi jugaklah takat nak makan sorang tu.

Elok je keluar dari acuan. Guna acuan plastik biasa saja, bukan yang silikon pun. Kalau kata nak buat dalam adunan kecik2 pun buleh, cuma saya ni tak berapa nak rajin kalau guna acuan cinonet tu...








Keratan rentas di dalam. Tak la berapa nak berspan sangat tapi masih lembut dan gebu. Tak berapa manis sebab tak ada susu pekat.




Resepi yang saya guna, dapat dari FB. Kalau nak try jugak boleh la... he he he


"Ya Allah Ya Tuhanku, Engkau lapangkanlah dadaku, tenangkanlah fikiranku dan permudahkanlah segala urusanku.... Amin"

No comments:

Post a Comment

[Terima kasih kerana sudi menitipkan komen. Maaf seandainya saya tidak dapat membalas atau berkunjung ke blog anda...]