Saturday, November 29, 2014

Trip Kem Bersepadu '14 - Melawat Kilang Arang #6

Assalamualaikum WBT & Salam Sejahtera

Selepas lunch, agenda seterusnya adalah melawat ke kilang arang yang banyak terdapat di sekitar Kuala Sepetang. Elok je nak gerak, hujan turun selebat2nya. Dari panas terus mengejut ke sejuk. Kepala saya dah rasa berat dah. Tapi masih boleh lagi nak jalan2. Maklumlah tempat pemprosesan arang ni memang salah satu tempat yang saya nak tengok. Jarak dengan PEPKS dalam 10 minit aje pun, memang dekat sangat.





Tengok sajalah betapa lebatnya hujan... Masa ni Pak Abu ikut sama, dia yang bagi penerangan. Tapi sayang saya tekleh nak masuk dekat sebab pening dengan bau asap. Memang tak tahan langsung, snap 2 3 keping gambar terus saya lepak di pintu masuk, dengan hidung tertutup. -_- 

Jadi layan gambar aje la ya...






Pandang dari jauh... sambil makan aisekerim asam boi... 

"Ya Allah Ya Tuhanku, Engkau lapangkanlah dadaku, tenangkanlah fikiranku dan permudahkanlah segala urusanku.... Amin"

2 comments:

[Terima kasih kerana sudi menitipkan komen. Maaf seandainya saya tidak dapat membalas atau berkunjung ke blog anda...]