Thursday, April 11, 2013

Korean Sweet Soy Chicken & Potato

Assalamualaikum WBT & Salam Sejahtera

N3 ini adalah susulan daripada sweet soy glaze, yang mana ini adalah hasil akhirnya pada ayam dan potato. Minta maaf lah bebanyak, dah tak berbeza ayam dan ubi kentang dek kerana saiz dan warna yang hampir sama. Seperti yang telah saya nyatakan dalam n3 sebelum ini, glaze tu agak manis, jadi hasil pada ayam ni pun agak manis jugaklah. Saya sengaja tak meletakkan cili kerana nak rasa keasliannya. Kononn... Masa saya buat ni pun memang malas nak masak nasi, jadi saya makan gitu ajelah, macam ratah pulak. Rasanya tak la berat sangat, macam side dish aje...

Minta maaflah, gambar memang takde kualiti langsung. Saya memang tak berapa reti sikit nak setting gambar dengan lense 50mm ni, bila tengok dekat skrin macam dah lawa, tapi bila upload kelabu asap pulak jadinya. Ayam tu lagi cantik sebenarnya kalau dibuat sekeping2, baru la nampak glaze yang disapu. Ini oleh sebab saya guna tak banyak sangat, maka potong suka hati sajalah, sengaja tambah ubi kentang untuk karbohidrat dan membanyakkannya. Tapi saya copy aje semua resepi tu kalau2 ada yang nak membuat rujukan...


Untuk kawan2 yang nak rasa kelainan boleh la cuba resepi ni. Sekurangnya dapat la menambahkan kepelbagaian koleksi makanan..

KOREAN SWEET SOY CHICKEN RECIPE
Source : Koreanfood

Ingredients:
3 lbs of chicken breasts, pounded very thin or cut into pieces
3 cloves garlic, minced
1 cup Soy Honey Glaze

Preparation:
Cover chicken in soy honey mixture and garlic and marinate for at least 20 minutes.
Put chicken and marinade into pan, cover, and bring to a low simmer.
Cook until chicken is done, turning once, about 20 minutes.

********** (^__^) ********** 
 Terima kasih atas kesudian membaca entree ini hingga ke akhirnya. 
 ~ Wassalam ~

2 comments:

  1. terima kasih for sharing.. ye la.. kadang2 tu dah boring kan.. asyik2 ulang wat kari.. wat sambal.. hehehe

    ReplyDelete
  2. Nmpk sdap..kkdg mkn nasi jemu btl..mkn cmne rstah2mmg sdap

    ReplyDelete

[Terima kasih kerana sudi menitipkan komen. Maaf seandainya saya tidak dapat membalas atau berkunjung ke blog anda...]