Sunday, May 11, 2014

Bekal Sekolah Bulan April

Assalamualaikum WBT & Salam Sejahtera

Untuk bulan April, saya tak keluar mesyuarat jadi kebanyakan masa ada di sekolah. Bila sekolah, memang kena masak bekal untuk makan-makan. Dalam n3 bekal sebelum ni ada yang tanya, bekal pun ada jadual ke? Sebenarnya bukan jadual ya, ini cuma sebagai kenang-kenangan sahaja. Saya penah kata yang saya mahu mencabar diri saya untuk membuat bekal ke sekolah sepanjang tahun ini, jadi inilah buktinya. Dengan harapan apa yang saya paparkan ini boleh memberi idea untuk memasak pada orang lain. Harap jangan ada yang salah faham.

Jom tengok2 apa yang sempat saya masak sepanjang April lepas..

[Homemade beg bekal, di dalamnya beralaskan plastik peperiksaan]

1 : Puasa
2 : Puasa
3 : Mee goreng
4 : Kantin
7 : Kantin
8 : Nasi + daging black pepper
9 : Nasi goreng ubi kentang
10 : Puasa
11 : Kuetiaw goreng
14 : Nasi + sambal kupang
15 : Nasi + daging masak kicap
16 : Nasi + sup ayam
17 : Potluck
18 : Nasi + daging goreng
21 : Puasa
22 : Kuetiaw goreng
23 : Yong tau fu
24 : Nasi + telur masin + peria
25 : Tak ingat
28 : Puasa
29 : Kantin
30 : Karnival ko-ko

3 comments:

  1. Boleh ingat apa yg dimasak sepanjang april.. hebat huhuhuu :D

    ReplyDelete
  2. Rajin betul la cikgu n masak untung la saper kawin sama cheq sue ni :-)

    ReplyDelete

[Terima kasih kerana sudi menitipkan komen. Maaf seandainya saya tidak dapat membalas atau berkunjung ke blog anda...]