Friday, May 30, 2014

Xin chào Việt Nam 1 : Pakej Pelancongan

Assalamualaikum WBT & Salam Sejahtera 

Trip kedua tahun 2014, kali ni ke Vietnam bersama cikgu-cikgi rakan sekolah dari CH dan juga anak sedara Mok Ja. Rancangnya pada hujung tahun lepas bila kekanda serumah saya tunjukkan iti pasal Vietnam. Saya pada mulanya tak berapa nak ikut sama kerana dah pernah ke sana pada 2012, tapi bila bincang2, Mok Ja pulak beriya nak pi sebab dua nak sedaranya pun ikut sama. Pastu bila tengok iti ada beberapa tempat baru yang akan dilawati. Boleh la cover trip pertama dulu. Dalam dok libang libu tu saya pun on kan aje...

Trip kali ni masih menggunakan ajen yang sama iaitu ZMD Travel. Segala urusan di uruskan oleh kekanda, saya hanya bagi duit. Bajet orang banyak pitis la konon.. Rasa tak la beza sangat dengan trip pertama dulu regenya.


Saya try jugak Google pasal laman web ZMD Travel ni tapi tak ada. Jadi segala urusan hanya melalui telefon. Agak bagus juga pengurusannya. Setiap orang lengkap dengan semua maklumat yang perlu. Ada juga disertakan dengan waktu sembahyang.


Saya tak ingat harga pakej ni berapa, tapi lebih kurang dalam RM1600 ++ lah. Setiap orang diberi satu beg. Boleh tambah koleksi. Hi hi hi. Untuk kali ni jugak, pertama kali naik MAS dan terbang KLIA. Nanti saya kongsi di n3 akan datang.

Kalau ada sape yang nak ke Vietnam tu, bolehlah berhubung dengan ajen ni, In Sha Allah puas hati.

** update dari Vietnam siott

Wassalam...

2 comments:

[Terima kasih kerana sudi menitipkan komen. Maaf seandainya saya tidak dapat membalas atau berkunjung ke blog anda...]