Monday, July 29, 2013

Cendol Pulut

Assalamualaikum WBT & Salam Sejahtera 

Dah ada cendol...mestilah kena buat sesuatu kan. Masa berbuka, terasa sangat nak makan cendol pulut. Bukan makan sejuk (berais) tapi makan macam tu je. Dah sejuk sangat di CH tak ada kerja pulak saya nak minum air sejuk. Sebenarnya masa berbuka, elok kalau minum air suam atau air panas. Saya sendiri pun masih bertahan tanpa ais walaupun di kampung.

Bagi cendol yang dibuat baru2 ni, saya jadikan ala-ala pengat. Yang mana saya masak menggunakan santan dan daun pandan, kemudian masukkan cendol. Pulutnya saya tanak berasingan. Kira halallah ya untuk cendol pulut. Melepas kempunan katanya... Kalau nak tambah jagung ke, kacang ke boleh jugak. Tentu lagi meletup rasanya.


Resepi? Tak payahlah..... *_*

********** (^__^) ********** 
 Terima kasih atas kesudian membaca entree ini hingga ke akhirnya. ~ Wassalam ~

1 comment:

  1. Hehehe...sedap gak tu...sejuk2 memang nyaman...

    ReplyDelete

[Terima kasih kerana sudi menitipkan komen. Maaf seandainya saya tidak dapat membalas atau berkunjung ke blog anda...]