Wednesday, July 1, 2015

Rose Jepun

Assalamualaikum WBT & Salam Sejahtera

Bunga rose Jepun memang sejenis bunga hiasan jangka pendek yang sangat cantik kalau ditanam berkelompok. Dengan warna bunga yang terang dan berwarna warni memang menarik pandangan mata ke arahnya. Dekat sekolah ni memang ada pelbagai warna yang ditanam... dan di rumah pun memang ada My Mek tanam.. jadi saya suka nak share bunga rose Jepun yang saya pernah tengok.

Selalunya bunga ni juga dikenali dengan nama bunga pukul 10. Memang dalam lingkungan jam tu bunga ni akan mula kembang. Kalau mana yang ada tanam bunga ni kat rumah boleh perhatikan ya..


Warna kuning di raja. Memang cantik sangat bila bunganya berkembang.





Warna ni pun cantik... Pink dengan kuning di tengah.


Yang ni paling cantik. Kuntuman bunganya pun besar. Warna purple terang. Lain sikit dengan jenis yang saya letak gambar tu.



Warna kuning dengan purple di tengah.



Warna yang rare dan susah nak jumpa. Ini my mek tanam di kampung, warna lite pink dan oren. Cantik kalau tengok. Pendek kata... memang cantik2 la semuanya!!


"Ya Allah Ya Tuhanku, Engkau lapangkanlah dadaku, tenangkanlah fikiranku dan permudahkanlah segala urusanku.... Amin"

3 comments:

  1. mmg cantik2 semua kan kak, udahla senang nk idup senang nk bela

    ReplyDelete
  2. Perkenalkan, saya dari tim kumpulbagi. Saya ingin tau, apakah kiranya anda berencana untuk mengoleksi files menggunakan hosting yang baru?
    Jika ya, silahkan kunjungi website ini www.kumpulbagi.com untuk info selengkapnya.

    Di sana anda bisa dengan bebas share dan mendowload foto-foto keluarga dan trip, music, video, resepi dalam jumlah dan waktu yang tidak terbatas, setelah registrasi terlebih dahulu. Gratis :)

    ReplyDelete
  3. ahaa..unik..jam 10 mula kembang eh

    ReplyDelete

[Terima kasih kerana sudi menitipkan komen. Maaf seandainya saya tidak dapat membalas atau berkunjung ke blog anda...]