Wednesday, November 21, 2012

Jemput-Jemput Pisang & Cempedak

 
 
Pernah makan jemput2 ni? Jangan terliur pulak ya...ni dah lama punya cerita. Gabungan cempedak dengan pisang yang akhirnya dizahirkan menjadi jemput2 ternyata tidak mengecewakan. Cheq sue sendiri pun mendapat idea ni dari mek yang selalu buat kat kampung. Cempedak kat rumah memang kebetulan berbuah lebat, jadi cheq sue bawa sikit ke CH, nak cepatkan perabis stok buatlah camni. Adun siap-siap dan  simpan aje dalam peti. Bila nak makan boleh digoreng je terus.
 
Tang adunan tu terpulanglah pada citarasa masing-masing. Ini sekadar idea aje untuk dikongsi bersama. Yang pentingnya kena ada pisang dan cempedak, baru la jadi. Tak gitu? Sejak dalam mood bercuti ni agak blur-blur gitu nak bubuh resepi. Harapnya tak berpanjangan dan mood kembali seperti biasa. Sampai jumpa lagi, wassalam...
Stylish Thankyou

2 comments:

adda syuhada said...

rajinnya CheqSue...bleh la mintk 2-3 ketul yer..kihkih

wisata bakti alam said...



kunjungan gan,bagi - bagi motivasi
Hal mudah akan terasa sulit jika yg pertama dipikirkan adalah kata SULIT.Yakinlah bahwa kita memiliki kemampuan dan kekuatan.
ditunggu kunjungan baliknya yaa :)