Monday, November 19, 2012

Selamat Bertunang Fazlee & Azie

 
 
Apa khabar kawan-kawan semua? Wah....lama sungguh terbiar sepi tanpa sebarang cerita. Balik bercuti di kampung, banyak agenda yang menunggu, dengan kekangan masa dan line internet yang tidak ada tentunya. Jadi sebagai pemanas cheq sue nak kongsikan peristiwa istimewa keluarga kami pada 3 November yang lalu. Sudah agak lama tentunya, tapi tak apalah, untuk kenang-kengan di hari kemudian.

Pada tarikh itulah ssepupu cheq sue telah selamat menjadi tunangan orang. Kalau adiknya memilih orang Teluk Intan sebagai suri hidup, beliau pula berkenan dengan gadis Tambun untuk dijadikan isteri. Kerja di Perak, bertemu jodoh juga di sana. Sambil menyelam, sambil minum air gitu. Kelasssss kau Jali!
 
 Jadi rombongan keluarga kami bertolak dari Kelantan (2/11/12) dan bermalam di Cameron Highlands semalaman sebelum bergerak ke Ipoh untuk majlisnya. Ibu bapa cheq sue berserta ibu bapanya dan 2 orang emak saudara ada bersama. Jadi meh la kita tengok gambar-gambar yang sempat di ambil semasa di sana.

  Sepupu cheq sue bersama dengan bakal isteri dan emak (emak saudara cheq sue) serta adiknya. Kemain lagi cover senyum, sememeh aje, merah muka sampai ke cuping telinga. Memang begitu kot agaknya...

  Rombongan pihak lelaki. Selain kami 3 kereta dari CH ada juga kawan-kawan setempat kerjanya.

  Sesampainya saja kami terus dibawa menjamu selera. Memang kena sangat sebab masa tu pun dah waktu lunch. Ada daging kari, ikan bakar air asam, ayam merah dan ulam-ulaman. Memang bantai habis sebab lapar...

  Ada juga disediakan rojak buah dan laksa. Rasa, jangan tak rasa...
 
  Ayahandaku yang tercinta, sebagai wakil. 

  Antara separuh hantaran dan balasan. Bila tengok apam polkadot tu, teringat yang cheq sue buat yang tak pernah jadi tu. Hampeh sungguh..

  Halwa kulit limau, memang menarik sangat. Pandai orang yang membuatnya.

  Wajah close up bakal sepupu dengan bakal mama. Muda lagi, baru 25 tahun. *_*

  Bergambar bersama-sama...

  Entah apa yang dibualkan...Bincang apa tu..........

Jadi, setelah dipersetujui majlis pernikahan akan diadakan pada Febuari 2013. Maka bersama-samalah kita doakan segalanya berjalan lancar sementara menantikan detik itu. Tahniah pada empunya badan yang bakal menambah satu lagi tanggungjawab dalam kehidupan, serta buat Chik yang bakal menerima menantu.. Wassalam

Stylish Thankyou

3 comments:

Sue @ Nenie said...

Selamat Bertunang....

Acik Erna said...

assalam cheq su..selamat bertunang..buat sepupu cheq sue.

sitiezahim said...

wah...laksa, ikan air asam & rojak tu mmg tak tahan kak...hehehe..seronok tgk majlisnya, simple je hehe