Friday, October 9, 2015

Nasi Daging Utara NOXXA

Assalamualaikum WBT & Salam Sejahtera

Ini resepi yang pertama saya masak menggunakan Cik NOXXA saya. Memang dup dap dup dap gittew alae pestime nak jumpa pakwe. He he he... Saya masak ni di kampung, kebetulan memang ada lebihan beras basmathi Pusa Gold Extra Panjang jadi sesuai sangatlah nak buat nasi tumis ni. Kalau nak buat dekat CH jenuh lak nak ngabeskannya..


Kejadian nasi yang sungguh ohsem. Masak just nice tak lembik atau keras. Lembut biji nasinya pun sangat berbeza jika dibandingkan dengan nasi yang dimasak menggunakan periuk biasa. Dengan daging yang di high pressure terbeih dahulu, memang lembut dan tak menyiksakan pagar saya nak menggigitnya.





Memang tak menyesal beli piyok ni. Sungguh menyenangkan kerja. Masak pun cepat. Tengok sajalah nasi tu, rasa macam nak terkam kan...


Gandingan kepada nasi daging, air asam yang tak cukup bahan sebenarnya. Rumah kat kampung tu tahu2 sajalah itu tak ada ini tak ada... Dalam tak cukup bahan pun sedap jugak rasanya..


Ini adalah resepi yang saya gunakan, yang saya ambil dari FB Resepi Periuk Noxxa. Memang saya ikut aje langkah2 dinyatakan tu dan Alhamdulillah elok jadinya. Kalau korang nak cuba, yang tak ada NOXXA pun buleh aihhh....

 "Ya Allah Ya Tuhanku, Engkau lapangkanlah dadaku, tenangkanlah fikiranku dan permudahkanlah segala urusanku.... Amin"

2 comments:

  1. ayooooo jeles nyer nengok org ngn periuk noxxa tuh... mcm2 blh msk ngn masa singkat kt situ

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dana... jangan jeles aje. Cepat kumpul duit dan rembat satu. Memang mabeless cik noxxa ni

      Delete

[Terima kasih kerana sudi menitipkan komen. Maaf seandainya saya tidak dapat membalas atau berkunjung ke blog anda...]