Saturday, December 1, 2012

Bunga Bakawali @ Bunga Satu Malam

 
 
Bunga bakawali ni memang ada di tanam di laman rumah. Jarang sekali dapat melihatnya berbunga & berkembang. Kebetulan masa balik kampung cuti Deepavali baru-baru ni, ada banyak sekali bunga yang sedang menunggu masa untuk berkembang. Uniknya bunga ni hanya betul-betul kembang pada waktu tengah malam dan akan layu keesokan harinya. Semasa sedang berkembang ia akan mengeluarkan sejenis bau yang sangat harum dan menenangkan. Sukar hendak menggambarkan bagaimana baunya... lembut dan manis gitu.
Jadi di sini cheq sue ingin nak kongsikan beberapa gambar yang di ambil untuk tatapan bersama. Mana yang tak pernah lihat tu bolehlah tengok. Wassalam...
 

 
 
 
 
Stylish Thankyou

6 comments:

Acik Erna said...

assalam cheq sue..acik pernah tengok gambar je..

Nooriah Abdullah said...

salam cheqsu
umah kak noor pun ada ni bunga bakawali, kebetulan nak jadi kan nasib baik suatu pagi dlm ku 6 macam tu akak kuar nak start keta mmg terpandang bakawali akak masih berkembang besar nasib baik lah tukan mungkin masa tu belum ada matahari kot

Norzie hany said...

Cantik bunganya ye,pernah tgk sekali itupun dah layu.

Mama2Q said...

rupanya wujud ya,selama ni ingatkan dlm mitos jer bunga ni,itupun sebab tgk cerita melayu lama...

Qasey Honey said...

cantiknya bunga tu..pestime QH tgk..xtau pon bunga ni wujud..
tp kalau memalam berbau harum agak myeramkan jugak ekk..hehe..

Puan Hazel said...

1st time tengok, nampak mysterious gitew bunga nie..:) btw, tq for sharing