Monday, December 31, 2012

Monkey Bread & Menu Panas 2012

 
Entry terakhir untuk tahun ini. Mmmmm, dah berlalu satu tahun lagi, menambahkan angka pada sesuatu yang bakal bertambah. Alhamdulillah, segalanya berlaku seperti yang diinginkan, sudah tentunya dengan izin Yang Esa. Yang masih tidak mampu dicapai, insyaAllah akan diusahakan di tahun hadapan.
 
Cerita monkey bread yang dibuat beberapa hari lalu. Mula-mula plan nak buat CPAB tapi terkonfius pulak tang 'susu' yang digunakan sebab itulah buat roti ni. Alkisahnya nak makan roti manis-manis yang maveless, tu yang buat satu adunan. Yang geramnya bentuk masih kurang menjadi, tak jadik bulat2 macam orang lain buat tu. Masa tengah bakar ni dok sibuk bukak pad pintu kereta, dah terhangit pulak di bahagian atasnya. Guna loyang chiffon kecil, dekat sangat dengan api atas, tu yang terhangit. Tapi apabila makan masa panas-panas tu tak ada kesahnya punnnn...
 
 
Untuk resepinya bolehlah di semak di sini, cheq sue tak ada oter apa2 pun kecuali untuk salutan tu cheq sue guna serbuk badam.
 
  Inilah ghupenye roti yang dikeluarkan sebijik2, dah nampak macam ulas cempedak pulak. Hangit ke, penyek ke, itu tidak penting. Yang pasti resepi ni tetap menjadi pilihan hati.
 
Ok, bersempena dengan hari terakhir 2012 ni, teringin juga cheq sue nak kongsikan entri2 yang menjadi pilihan pembaca sepanjang hampir 2 tahun berblog ni. Kalau ada yang nak tengok apa cerita entri tu bolehlah klik di linknya.. *_*
 
1. Puding Jagung
2. Lamb Chop & The Gang
3. Kacang Dal Goreng Rangup
4. Jadual Campuran Warna
5. Biskut Gajus Rangup
6. Doa Penenang Hati
7. Biskut Cornflakes Crunchy
8. Kek Karamel Resepi II
9. Sizzling Yee Mee
10. Stress Lucky Draw
 
Dan ini pula pilihan pembaca bagi novelog tak seberapa cheq sue. Sesiapa yang belum baca tu, atau ada kelapangan bolehla klik di tabs di bawah header blog.
 
1. Misteri Cinta
2. Kisah Aku & Dia
3. Kasih Zakiah
4. Dan Bunga Pun Berkembang
5. Novelog Tanpa Episod
 
Walaupun entry2 ni tidak la melepasi 4 angka hits tetapi pencapaiannya sungguh membanggakan. Sekurang-kurangnya apa yang dikongsi itu memberi manfaat kepada orang lain. Harapnya semoga di tahun hadapan 2013 ni akan lebih memberi semangat kepada cheq sue untuk terus berkongsi. Terima kasih pada semua yang memberi sokongan dan dorongan kepada cheq sue untuk terus berada di sini. Wassalam..
 
Stylish Thankyou

3 comments:

mamawana said...

hangit pun tetap sedapkan Monkey bread nih..

FnF Simple Life said...

wahhh...best tu makan masa panas2...

adda syuhada said...

nampak sedap & lazat..peberet sy gk nih..kalau dpt cicah ngn teh o pun sedap nih..