Sunday, March 2, 2014

Idaman Sejak Dulu

Assalamualaikum WBT & Salam Sejahtera


Bila datang angin nak menjahit...manjang dok fikir nak menjahit. Dalam kepala ni ada je projek yang nak dibuat. Sekarang saya tengah kemaruk membuat shawl dan halfmoon. Kwbetulan masa balik kampung saya ada beli kain 10 Perbagai warna. Untuk dua benda yang saya buat tu biasanya saya beli kain chifon, Jojet atau lycra. Bila dah potong ikut dasar yang dikehendaki, lebihan kain tu biasanya boleh lagi dibuat shawl dengan mencantumkannya bersama kain yang lain. In Sha Allah kalau ada masa dan kerajinan nanti saya buat tuto shawl ni.

Jadi... apa bendanya yang menjadi Idaman saya ni? Tu la... menda dalam gambo tu. Mesin jahit tepi! Saya memang mengidamkan benda ni... cukup senang kalau ada terutamanya musim2 nak raya. Time nak cepat takyah hantar jahit tepi kat kedai.  Tapi itulah... asyik berharap aje manjang. Agak2 berapa ringgit ya msin jahit tepi ni? Berbaloi tak kalo beli? Yang kat atas ni saya ambil Di rumah tukang jahit sebelah rumah saya sebab saya yang guna sendiri Mesin tu. Macam bestttt je... macam menarik je...

Pasni kalo dah ada rumah sendiri boleh la kot beli. Sekarang ni kat rumah tu dah kemain semak lagi. Kalau beli entah nak simpan kat mana. Mmmmmmm jadi simpanlah dulu sang pujaan hati ni.... Gulppp....

5 comments:

  1. salam blogwalking ya..saya pun hantu jahit baju gak,bila dah dok depan mesin jhit susah nak stop..hihi

    ReplyDelete
  2. Salam Cheqsue...rumah k.atie ada mesin jahit jer tp mesin jahit tep[i xder.Sama la,klu nak jahit tepi..upah la kat cina nyonya tu :)

    ReplyDelete
  3. salam cheqsue….kros pun teringin nak belajar menjahit. dari dulu lagi minat tapi xde kelengkapan lg. Inshaallah one fine day ;)

    ReplyDelete
  4. untung lah tu kak.. dana mesin jht pun tkade hehehe... belajar jht baju pun tarak reti

    ReplyDelete
  5. salam cheq sue..

    rajinnya menjahit..sya lama dah tinggalkan bidang menjahit ni..time sekolah dulu selalu tolong makcik menjahit untuk dapatkan duit..hihi..moga tercapai impian tu..

    ReplyDelete

[Terima kasih kerana sudi menitipkan komen. Maaf seandainya saya tidak dapat membalas atau berkunjung ke blog anda...]