Thursday, March 20, 2014

Kegembiraan & Kejayaan Berganda... Alhamdulillah!

Assalamualaikum WBT & Salam Sejahtera 

Alhamdulillah...
Alhamdulillah... 
Pujian pada Allah Yang Esa...dan Yang Maha Besar

Bagaimana?
Dah dapat keputusan SPM kan? Haaaa, tengok tu, masing-masing tersenyum simpul. Aduhhhh manis sungguh senyuman yang terukir sebagai tanda meraikan sebuah kejayaan.

Begitu juga dengan saya. Syukur sangat-sangat dengan keputusan SPM yang diperolehi tadi. Seperti yang saya sasarkan, pelajar yang saya target untuk mendapat A telah berjaya. Tak ramai, dua orang je pun. Tahniah kepada Kwan Wen Fui yang mendapat A dan Mazuin yang mendapat A-. Yang sebelum ini saya target Lis untuk A, hanya mendapat B+ sahaja.
Pengetua meraikan kejayaan SPM. Dapat kek free dari PPD

Pada tahun ini, secara keseluruhan pencapaian pelajar agak memuaskan. Tahun 2012 GPMP adalah 5.56 tetapi pada 2013 telah meningkat kepada 3.94 kerana kebanyakan pelajar berada pada tahap B+ dan C. Syukur sangat-sangat. Rasanya inilah pertama kali dalam tempoh 10 tahun subjek saya berada pada angka 3 dalam pencapaian GPMP.
Penyampaian sijil pada pelajar yang mendapat 11A, Jamuna

Untuk Pendidikan Moral pula, seramai 27 pelajar mendapat A pelbagai tahap dan hanya dua mendapat B+. Haaaa rasa nak terkejut pun ada bila katanya 27 dapat A. Seumur hidup belum pernah weh! Tapi saya percaya keupayaan pelajar tahun lepas memang berada pada tahap maksima (mereka juga merupakan pelajar cemerlang PMR 2011). Apapun tahniah la... hilang dah segala kerisauan di hati.

Secara keseluruhan pencapaian sekolah adalah pertama di dalam daerah. Seorang mendapat 11A manakala pelajar cemerlang seramai 24 @ 25 orang. In Sha Allah saya akan update nanti.
Kapten pasukan menerima piala pusingan MSSD di padang. 

Pengetua bersama guru-guru yang terlibat dengan MSSD. Tengok semuanya senyum lebar.

Sebagai mana kejayaan dalam peperiksaan SPM 2013, begitu juga kejayaan dalam MSSD yang mana sekolah telah mengekalkan kejuaraan tahun lepas. Tahniah pada semua yang terlibat, para guru, atlit dan juga staf yang banyak menyokong. SEMEKAR The Power!! Power!! Power!! Power!!

Semoga SEMEKAR dapat mengekalkan kecemerlangan di dalam bidang akademik dan juga sukan...

4 comments:

  1. Tahniah Cheq Sue... saya pun terkejut gilos... budak Moral kami 32 orang dapat A daripada 71 calon... takut pulak ajar Moral tahun ni sebab kena tingkatkan lagi untuk result 2014.

    ReplyDelete
  2. Assalamualaikum sue...blik kpung ke tu cti sklolah ni...tahniah atas kejayaan sue mendidik anak2 murid...siaplah kami tanpa para GURU...kmaz prnah jdi cikgu skjap je...memang repect tgk cikgu yg mngajar kelas2 khas dan murid thun 1 yg mcm2 karenah...msa tu thun 95...

    ReplyDelete

[Terima kasih kerana sudi menitipkan komen. Maaf seandainya saya tidak dapat membalas atau berkunjung ke blog anda...]