Saturday, February 23, 2013

Suka Suki Di Desa

Assalamualaikum WBT & Salam Sejahtera 

Selamat berhujung minggu. Ke mana agaknya hari ini? Cheq sue hanya bersantai-santai di rumah. Melihatkan kain baju yang bersidai dan yang akan bersidai sudah cukup memeningkan. Denga rumah yang lintang pukang seperti tongkang pecah, dah tak ada gaya rumah anak dara dah... Nak kemas jugak la sikit-sikit nampaknya.

Sebagai mengisi n3 hari ni, sekali lagi cheq sue nak kongsikan gambar2 anak-anak buah yang balik semasa CNY (11 Feb 2013) baru2 ini. Memang seronok sangat, jarang dapat jumpa semuanya. Masing2 ada di rumah. Yang Kolumpo, yang Terengganu semuanya balik. Jadi ini adalah sebagai kenang-kenangan untuk mereka lihat lah. Cuma yang ralatnya bila tengok gambar tu balik, langsung tak ada gambar baby Nazirah, maklumlah dak kecik tu asyik nak berkepit dengan uminya saja.


Amar Zariff. Susah sangat nak dekat ngan budak ni. Kadang2 boleh, kalau datang anginnya memang tak boleh cuit langsung. Budak Adam tu pulak tak pernah duduk diam. Boleh pulak dia start motor Tok Ceknya tu sendiri....


Aktiviti mencari serangga pun selalu je dibuat. Pantang ada nampak apa-apa, mesti nak tengok.


Anisa dan Sarah mengenakan busana yang dibeli dari Indonesia. Cute aje budak2 ni, nampak suci bersih, yang dua kat belakang tu tak tahulah kena apa...


Ini pulak semasa mandi sungai pada suatu petang. Gambar tengah mandi tak boleh nak tunjuk. Seksi dan seksa. Ayuni tu suka sangat bergambar ala-ala retis tak glemer...pesen budak sekarang agaknya nak bergambar begitu. Tak paham makcik! Dia, Aina dengan Anisa sama spesisnya saja.


Dah siap mandi. Kat belakang tu la tempat bermain airnya. Dulu kat situ airnya dalam, memang tak lepas. Sekarang ni sesuai la untuk budak2, Tok Cek diorang selalu jugak mandi kat sini. Airnya sejuk. Siap ada batang pokok kelapa untuk terjun ke sungai. Memang seronok ah..


Jalan balik dalam kebun getah. Tak jauh pun dari rumah. Kalau jalan kaki dalam 15 minit sampai la. Tapi kami ni pergi dengan kereta. Hala balik tu nengok budak2 main bola sekejap.


Ini pulak gambar saja2 bebudak main. Tengok ajelah si Sarah tu, bukan main lagi pemalu dia, nak bergambar pun terkasa-paksa. Dapat snap 2 3 keping cukuplah. Kat rumah ni memang glemer sangat aktiviti mencabut kemuncup dan menangkap kumbang. Kalau balik kampung, lumatlah rumput dekat pokok limau Tok Mek, masing2 nak cari kumbang, pastu buat main-main.

Entah bila la pulak dapat berkumpul ramai-ramai macam ni.Semoga semua anak buah Makcik sihat seadanya. Makcik sayang korang semua....

~ Wassalam ~

4 comments:

  1. bestnya cheq sue...mano nie.....lamo doh xtengok pemandangan lagu nie

    ReplyDelete
  2. Macam-macam gaya diorang berposing ye Cheq Sue... terhibur hati nengoknya!

    ReplyDelete
  3. seronoknya dorang..mcm2 aktiviti klu blk kg kan..xlekat kat rumoh hihii

    ReplyDelete

[Terima kasih kerana sudi menitipkan komen. Maaf seandainya saya tidak dapat membalas atau berkunjung ke blog anda...]