Saturday, June 8, 2013

Banda Acheh Day 3 : Sunrise di Pantai Iboih

Assalamualaikum WBT & Salam Sejahtera 

Alhamdulillah. Syukur pada Allah kerana akhirnya dapat juga saya merakamkan sedikit sebanyak panorama matahari terbit semasa berada di Pulau Sabang. Sejak memiliki DSLR kesayangan, memang menjadi impian saya untuk menitip sekeping dua gambar yang cantik dan penuh makna ini. Saya pernah menyaksikan matahari terbit semasa di Pulau Perhentian tetapi nampaknya gambar di sini lebih cantik.

Petang 27 Mei tu saya dah siap tanyakan pada penduduk di situ. Katanya matahari terbit antara pukul 6.00 - 6.30 pagi. Daripada bilik penginapan langsung tak nampak, dah nyaris2 terlepas, bila bergerak ke pantai Alhamdulillah masa sedang elok. Jadi, takmo cakap banyak, saya kongsikan beberapa gambar ni dengan korang semua.


 
 





Saya balik ke CH pagi ini, insyaAllah jumpa di sana nanti.

********** (^__^) ********** 
Terima kasih atas kesudian membaca entree ini hingga ke akhirnya. ~ Wassalam ~

1 comment:

  1. salam cheq sue..
    cantiknya gambo sunset tu..pandai cheq sue shoot...sronok bc cerita org berjalan..kiter tak penah sampai lg!

    ReplyDelete

[Terima kasih kerana sudi menitipkan komen. Maaf seandainya saya tidak dapat membalas atau berkunjung ke blog anda...]