Wednesday, July 16, 2014

Pemberian Istimewa Dari Oman ^_^

Assalamualaikum WBT & Salam Sejahtera

Lamanya tak update blog. Aduhai... entah ke mana perginya semangat nak menulis. Bukan kata tak cuba tapi sebaris ayat pun tak tertulis. Kadang2 tu bila on lappy, sat kendian terus je off semula. Tak tahulah, banyak sangat perkara kat kepala ni, bila fikir tak terjawab, tu yang tak ada mood nak ngadap lappy. Maaf ya kawan2... tak sempat pun nak BW. Buat pengunjung yang datang ke CTS pun, terima kasih banyak-banyak. Semoga anda mendapat manfaat dari apa yang telah saya kongsi.

Jadi setelah 3 hari, saya upkan satu n3 lah hari ni. Yang gembira, yang membuatkan saya tersenyum suka. Pertamanya terima kasih kepada blogger Mala yang sudi mengirimkan ole-ole dari Oman. Tak pasti pulak Mala ni balik bercuti ataupun balik terus ke Malaysia. Asalnya dulu Mala ada tanya, kalau nak FM dari Oman bolehlah bagi alamat pada beliau. Tak sangka pulak ada benda lain lagi yang dibaginya.


Balik dari mesyuarat di PD, kawan datang bawa kotak kecil, di belakangnya tertulis KURMA. Ewahhhh, kata diorang kurma pun nak beli online. He he he. Kemain excited nak buka bungkusan tu, sekali keluarlah memenda seperti di atas tu. Muscat Duty Free... plastik ni pun kena simpan ni...


Inilah stuff yang didatangkan khas dari sana. Ada kurma, serbuk puding karamel dan jugak tomato paste. Haaaaa amik kau, semuanya dalam bahasa Arab. Pasni nak kena godek blog Mala la pulak nak buat benda2 ni.


Alhamdulillah... ada rezeki jugak nak rasa kurma dari Oman, kurma ori kata kekanda rumah saya. Rasanya agak berkrim dan lembut. Memang manis sangat. Bijinya pun kecil saja. Boleh la kongsi dengan kengkawan. Pastu simpan sikit nak bagi mek dengan cek rasa.


Bahagian belakang. Best Omani Dates. Bila tengok gambar kurma tu teringat kurma di Kota Bharu. Katanya minggu depan nak bagi-bagikan. Harap2 ada rezeki nak rasa.


Ini yang paling saya suka. Yang paling ditunggu2. FM okeh... tambah lagi satu koleksi. Comey je. Bila dapat ni makin semangat rasanya nak beli peti sejuk. He he he...

Buat Mala, terima kasih banyak2... moga Mala sekeluarga berbahagia selalu. Dan juga semoga hubungan Maya kita ini akan berterusan.... 


7 comments:

  1. Rezeki di bulan Ramadan tu Cheq Sue..

    Semoga rezeki mala juga akan bertambah :)

    ReplyDelete
  2. Salam Ramadhan CheqSu, Selamat berpuasa, selamat beribadah ya..lama tak bw sini :)
    muahhhhhhh

    ReplyDelete
  3. assalamualaikum ...

    alhamdulillah dah terima. glad u like it. selamat berpuasa dan selamat berhari raya. :-)

    ReplyDelete

[Terima kasih kerana sudi menitipkan komen. Maaf seandainya saya tidak dapat membalas atau berkunjung ke blog anda...]