Thursday, March 21, 2013

Citarasa Restoran 2 (Restoran Akira - Nasi Ayam), Gua Musang

Assalamualaikum WBT & Salam Sejahtera 

Ini merupakan salah satu kedai makan yang selalu juga saya singgah bila balik kampung atau saja-saja ke Gua Musang. Kalau dekat bandar lama Gua Musang tu, kedai makan ni antara yang fofular. Jarang sangat nak tengok kedai makan ni tak ada orang. Mesti penuh sesak dengan pelanggan.

Kedai makan ni juga merupakan cawangan kedai makan nasi ayam di Dataran Guchil, Kuala Krai. Lokasinya sangat mudah untuk di cari. Hala saja ke jalan bandar lama Gua Musang, dan di hujung jalan sebelum selekoh di situlah letaknya kedai ini.


Specialnya di sini sudah tentulah nasi ayam. Nasinya lembut, ayamnya pun sama walaupun digoreng garing. Selain itu, menu2 lain dan masakan panas juga boleh dipesan. Kalau tomyam tu memang ada style Thai la sebab kebanyakan pekerja di sini datangnya dari sana.


Antara set menu yang di pesan. Sebenarnya nak ambil gambar banyak sikit, tapi segan pulak sebab ramai jugak orang masa ni. Jadi snap di meja sendiri saja. Bukan apa, takut pulak ada yang kata nak menunjuk-nunjuk nanti.

3 set nasi ayam
1 nasi putih + tomyam campur
1 teh o ais
1 air laici
1 air suam
1 ais kosong

Jumlah : RM 24

Kalau sesiapa yang berkesempatan tu boleh la singgah ya.

 ********** (^__^) ********** 
Terima kasih atas kesudian membaca entree ini hingga ke akhirnya. 
~ Wassalam ~

2 comments:

[Terima kasih kerana sudi menitipkan komen. Maaf seandainya saya tidak dapat membalas atau berkunjung ke blog anda...]