Thursday, May 9, 2013

Nasi Ayam Periuk Besar (Iras Cafe), Station 18 Ipoh

Assalamualaikum WBT & Salam Sejahtera 

Okeh...okeh...sudah cukup menenangkan diri. Kang ada pulak yang kata blog CERITA TENTANG SEGALA ni asyik dok cerita pasal politik ajerk. Tak ada la politik mana pun...sekadar catatan kenangan untuk saya saja.


Jadi saya mulakan cerita di sini tentang n3 JJCM berkaitan sebuah restoran di Ipoh. Sebanarnya kalau ke Ipoh, saya jarang sangat makan dekat sini, tapi masa pergi tu kebetulan restoran biasa tu tutup, jadi pusing2 belakang TESCO 18 terjumpalah dengan restoran ni. Keluar je dari TESCO tu ambil laluan kiri (untuk keluar ke jalan besar).


Melihat dekat papan tanda, saya agak restoran ni ada cawangannya di Tambun, tak tahu la pulak tang mana tu sebab jarang ke area sana. Pertama kali dalam sejarah saya menjadi jurugambar tak bertauliah ni, ada orang tanya kenapa ambil gambar. Saya agak terkesima jugak bila ditanya macam tu. Lepas ni gamaknya kena bagitahu dulu la orang restoran tu...saya nak ambil gambar ni, nak masuk kat blog, boleh buat promosi...boleh gitu? Tak apa...pengajaran.


Antara papan menu dan gambar yang ada di dalam restoran. Kepakaran kedai ni adalah nasi ayam, ada banyak jugak pilihan yang boleh dibuat. Masakan panas, laksa dan mee juga ada tetapi masa saya sampai tu masih tengah hari jadi ada banyak yang belum siap.


Nasi ayam panggang. Ayamnya nampak macam kering sikit. Nasinya pulak berbeza sikit dengan nasi ayam madu. Sambalnya macam ada rasa belacan sikit.

 

Nasi ayam madu. Rasa ok lah. Ayam pun lembut, sos cili tu macam sos cili + air. Cari2 salad tak ada. Masa makan ni lapaq...jadi hentam je habis ^^


Ini antara menu nasi ayam yang ada. Keadaan dalam restoran jugak agak memuaskan, kebersihan pun ok. Cuma kerusi meja di bahagaian luar tu agak panas sikit lah. Kat dalam ok lah, tengok ada kipas 2 3 bijik, kat atas ada lagi.

Ini antara menu yang kami makan hari tersebut dan jumlah harganya :

Nasi ayam panggang - 1
Nasi ayam madu - 2
Air suam - 1
Air teh O - 1
Air limau suam - 1

Jumlah : RM 15.40


Bagi korang yang ada masa tu jemput2lah singgah ke sini...

********** (^__^) ********** 
Terima kasih atas kesudian membaca entree ini hingga ke akhirnya. ~ Wassalam ~

4 comments:

  1. nasi ayam madu tu nmpak sedap je..hrga pon bleh thn..

    p/s: tolong komen entri nie.. http://www.syuhadasalleh.my/2013/04/blogging-contest-by-tumtumshop.html
    thanks!

    ReplyDelete
  2. sedap nampak.. kalau saya suka yg ayam crispy2 tu..

    ReplyDelete
  3. sama ka restoren ni dgn yg ada kat belah penang?

    ReplyDelete
  4. walla...sedapnye nampak nasi ayam

    ReplyDelete

[Terima kasih kerana sudi menitipkan komen. Maaf seandainya saya tidak dapat membalas atau berkunjung ke blog anda...]