Sunday, October 27, 2013

Restoran Edde, Bandar Baru Tanah Merah

Assalamualaikum WBT & Salam Sejahtera

N3 JJCM. Saya singgah di sini semasa balik kampung untuk Aidiladha baru-baru ini. Kebetulan sampai di Machang agak awal jadi cari kedai makan banyak yang belum buka. Itu yang terus laju je ke Bandar Baru Tanah Merah untuk ke cafe ni. Ini kali kedua saya ke sini dan rugi rasanya jika tidak dikongsikan dengan anda semua. Mungkin juga ada yang dah pergi ke sini. Jom baca apa cerita saya pula.


Seperti yang saya kata, restoran ni terletak di Bandar Baru Tanah Merah (tepi sungai) satu deret dengan kedai dua ringgit dan berdekatan kedai Kasut You. Memang menyajikan kelainan kerana menghidangkan menu western dan makanan segera. Kali pertama saya datang, ordernya dibuat sendiri pada kertas yang diletakkan di meja. Kali ni saya ingat sistemnya masih sama. Tengok kertas tak ada pula. Dalam 10 minit jugak saya menunggu di meja tapi tak ada yang datang bertanyakan. Bila saya bergerak ke kaunter dan kata mahu order, dikatakan order akan diambil di meja pelanggan. Jadi bagi saya ini satu kelemahan kerana pelanggan terpaksa menunggu sebelum dapat membuat pesanan. Saya andaikan pada waktu itu mereka kekurangan pekerja kerana hanya nampak 2 orang saja di ruang makan. NOTED!


Sebagai sebuah kedai makan yang agak modern, tatarias di dalamnya agak menarik walaupun agak padat dengan kerusi meja. Kalau orang macam saya ni tahu-tahu sajalah, tak muat nak jalan bila dah sempit begitu. Mungkin boleh disusun atur semula untuk memberi keselesaan kepada pelanggan. Di sini juga ada Baby Zone (baru siap) dan kalau nak masuk kena bayar dulu di kaunter tetapi tidak dinyatakan pula berapa ringgit. Patutnya terus sajalah letak di situ supaya pelanggan tak payah nak tanya. NOTED!


Antara menu yang dimakan iaitu chicken chop dan chicken chops sizzling. Makanan ni boleh bagi 5 bintang. Ayamnya walaupun yang saya dapat tu bersaiz kecil tetapi sedap. Sos black peppernya juga sedap. Kiranya gabungan ni memang kena dan menepati selera. Keduanya tidak berbeza kecuali yang sizzling tu dihidangkan dalam hot plate. Kalau order chicken chops biasa tu diberi percuma air sirap atau teh O ais. Pelik jugak kenapa yang murah dipromosikan begitu? Patutnya yang lebih mahallah ada free gift. Tapi mungkin juga pemiliknya ada sebab yang tersendiri.

Selain tu saya juga memesan kentang putar. Tak tahulah nak kata sedap atau tidak sebab rasa di dalam kentang tu macam diblend bersama cendawan butang dalam tin. Ok la jugak rasanya.


Keseluruhan yang di makan :

Chicken chops + teh O ais : RM 8.50
Chicken chops sizzling : RM 9.50
Kentang putar : RM 2.50
Air suam : Percuma 
Jumlah : RM 20.50

Buat pemilik, good luck saya ucapkan. Selain masalah kecil-kecil yang saya katakan, yang lainnya okeh. Apa yang saya katakan ini bukanlah niat untuk menjatuhkan perniagaan tetapi itu adalah hak saya sebagai seorang pengguna. Sesiapa yang ada kelapangan bolehlah singgah di sini.

Note : Ambil gambar dengan phone je. T_T

1 comment:

[Terima kasih kerana sudi menitipkan komen. Maaf seandainya saya tidak dapat membalas atau berkunjung ke blog anda...]