Wednesday, September 26, 2012

Anniversary Cake

 
 
Lagi tempahan kek. Kat draft ada 2 3 resepi nak post tapi tak sempat nak link kan lagi resepi dari sumber asal, tu yang tak keluar lagi. Nantilah slow2 cheq sue masukkan. Untuk kek ni, ianya ditempah oleh cikgu sekolah, Puan Siti sempena ulangtahun perkahwinannya yang ke tiga. Kek 1/2 kg ni adalah shortcake dengan hirisan peach di dalamnya (dengan permintaan).
 
 
Kek ni juga yang pertama cheq sue buat rose (bagi tempahan). Barulah kena dengan tema ulangtahunnya tu. Agak sukar jugak buat rose guna whip cream. Tambah2 memang dah lama tak buat, tangan memang menggeletar.  Cuma bila buat rose ni sentimentalnya tu lain sikit... ala2 romatis gittew.
 

Yang geramnya boleh pulak salah eja anniversary menjadi annyversary. Bukan apa, dok pk nak buat shortform tapi bila dah tulis penuh baru perasan. Takpelah, memang dah silap takleh  buat apa.

 
Harapnya moga Siti dan suami suka dengan kek ni dan semoga perkahwinan mereka berkekalan selamanya, bahagia dengan kehadiran anak-anak sebagai penyeri keluarga. Aminnnn.
 
Wassalam...
 
Stylish Thankyou

3 comments:

  1. cantiknya kek tu cheq su mesti tuan dia puas hati sesangat2...

    ReplyDelete
  2. wah cantikkk dh tu keknye...kemas n deco yg mnarik...

    ReplyDelete

[Terima kasih kerana sudi menitipkan komen. Maaf seandainya saya tidak dapat membalas atau berkunjung ke blog anda...]