Sunday, April 28, 2013

Restoran Umi Sri Jenut, Cuchuh Puteri

Assalamualaikum WBT & Salam Sejahtera 

Saya singgah di sini semasa balik kampung minggu lepas, jadi teringin nak share dengan kawan2 semua. Jom kita baca...


Restoran ni terletak berhadapan Stesen Minyak Caltex Chuchuh Puteri, kalau dari KB letaknya di sebelah kira selepas Masjid Chuchuh Puteri. Kalau nak lebih tepat lagi sebelum @ selepas Kampung Lemang, ala.... yang ada jual lemang di tepi2 jalan tu la...

Saya memang semangat nak tunjuk pasal restoran ni tapi bila nak singgah selalu je tutup (mungkin hari Jumaat diorang memang tutup kot). Jadi bila bukak tu terus je saya singgah.


Ini antara pemandangan dari luar restoran. Nampak ok, luas dan banyak jugak kerusi meja.


Menu yang menjadi pilihan kami. Sup ni tak ingat sup tulang ke sup daging. Rasanya sedap, stail Kelantan. Saya suka sebab tak terlalu berempah dan tak terlalu pekat. Dagingnya lembut, tak perlu nak gigit beriya. Satu pinggan ni untuk sorang makan. Saya mintak sup perut tapi katanya hari tu tak buat pulak.

Selain sup, ada juga nasi ayam dan masakan panas. Tak tahulah pukul berapa beroperasi masakan panas tu sebab masa kami makan macam tak dibuat je.


Ada juga disertakan ulam timun dan sambal. Timun tu nampak sangat yang dah beberapa hari, mungkin simpan dalam peti ais...nasi takyah citer la, apa hal kan nak makan sup saja tak ada nasik. Ye dak...


Nah, bermacam2 jenis kopi segera yang ada, cakap aje yang mana hendak...


Ada juga minuman moden, boleh dipesan sejuk ataupun secara ice blended.

Cuma secara jujurnya bagi saya restoran ni agak biasa2 aje, nampak dari luar ok tapi bila masuk baru tahu. Kebersihan pada saya agak tidak memuaskan, meja tidak berlap dan lantai agak comot (mungkin sebab lantai ada yang pecah2 kot.) Pekerjanya pulak walaupun ada pelanggan tapi tak ada inisiatif untuk berkongsi kipas, ditalanya ke dia saja. Kertas atau papan menu pun tak ada, payah sikit la nak order. Selain daripada tu, ok... kalau korang ada masa memang kena rasa supnya tu. Air milo aisnya pun sedap, pekat likat kata P. Ramlee. Mavelessss.

Ini pula menu kami pada hari tersebut :

 4 nasi putih
2 orang makan sup (tulang + daging)
2 milo ais
1 teh O
1 air suam
1 strawberry blended
Jumlah : RM 23.50


********** (^__^) ********** 
Terima kasih atas kesudian membaca entree ini hingga ke akhirnya. ~ Wassalam ~

2 comments:

  1. terliur pulak tgk sup tulang tu.. akak mmg suka makan sup..

    ReplyDelete
  2. sedap nampak sup tulang tu, kalau orang kelantan buat sup sedap :)

    ReplyDelete

[Terima kasih kerana sudi menitipkan komen. Maaf seandainya saya tidak dapat membalas atau berkunjung ke blog anda...]