Saturday, December 7, 2013

Muzium Tentera, PD

Assalamualaikum WBT & Salam Sejahtera

Selepas check out, saya ke Muzium Tentera. Sebenarnya dah lama nak singgah, tengok apa yang ada tapi tak berkesempatan. Dah alang-alang ada masa ni saya masuklah sekejap. Masuk pun percuma, jadi tak ada hal lah.

Bila dah masuk, agak keliru jugak sebab tak ada signboard di pintu masuk. Boleh nampak ada helikopter, kenderaan tentera dan jugak keretapi. Masuk mula-mula tu tak tahu mna nak pergi, saya rasa macam pelik pun ada. Ada di setengah tempat tengah renovate.


Dalam dok melilau tu, saya masuk ke bangunan berdekatan, di dalamnya ada di pamerkan era tentera zaman sebelum merdeka sehingga sekarang. Ada banyak dokumentasi di dalam tu. Agak mengecewakan juga bila ada poster atau peralatan tentera yang tidak dilabel.


Jadi, layan gambar sajalah. Tak tahu nak cerita bagaimana. 


Masuk ke terowong PKM dan keluar di kampung tradisi. Banyak maklumat yang ada dalam terowong tu.


Di bangunan bersebelahan. Di sini tak masuk banyak.. Seperti yang saya dah ulas, kebanyakannya tak ada ulasan. Contohnya land rover dan motor lama ni, sekurang2nya letaklah maklumat yang berkaitan.

Next time kalau saya berkunjung ke sini, harapnya ia menjadi lebih baik...

1 comment:

  1. saya sendiri pun belum pernah masuk musium tentera ni lagi :)

    ReplyDelete

[Terima kasih kerana sudi menitipkan komen. Maaf seandainya saya tidak dapat membalas atau berkunjung ke blog anda...]