Monday, May 28, 2012

Besday Abang & Adik ^_^



 
 
Ini 1st time buat kek yang ada ganache. Selalu buat topping coklat biasa aje. Sebab tu nampak buruk dan sememeh. Masa nak salut ganache tu sibuk nak masak la...nak makan la... tu yang tak berapa jadi.
 
Untuk kek ni jugak, sebenarnya dikongsi oleh Hawa dan abangnya Faiz. Kebetulan keduanya sambut hari jadi dalam bulan Mei. Kalau dulu buat kek Faiz konon2 nak buat RVC tapi entah camana toppingnya termasin. Bila cakap je ngan dia pasal nak buat kek ni terus dia kata tak kisah kek apa2 tapi taknak kek masin. Sabar ajelah...
 
Kebetulan pulak kat belakang rumah ada banyak strawberry, lagi la seronok nak letak kat dalam dan luar kek ni, kalau harap nak beli boleh tahan jugak ni. Apapun, A+ untuk kek ni..sedap!!
 
Wassalam...






Choc sponge cake + fresh s'berry & s'berry jam filling + choc FC + ganache + fresh s'berry


Stylish Thankyou

2 comments:

tun_telani said...

jeles betul ngan org ada strawbery blkg umah nih.

HomeKreation said...

Aslmkm & salam kunjungan. Cheq Sue dok kat mana - kat oversea ke boleh tanak stoberi sendiri ni. Apa2 pun kek tu nampak tetap menarik sebab ada ganache coklat, bebudak mesti suka.