Wednesday, March 21, 2012

Feveret Selamanya


 
 
Hari ni seperti yang korang maklum, keputusan SPM keluar kan
Nah...camana dengan kaum kerabat yang ada amik tu?
Adik bongsu cheq sue tu tah camana la pencapaiannya
Balik ni kang la baru tanya
Kalau korang nak tahu pencapaian kat sekolah cheq sue boleh klik sini atau kat sidebar tu
 
Ok...berbalik kat dapur pulak
Mmmmm, cheq sue tak tahu nak namakan ape ikan ni
Kalau kat kampung biasanya cheq sue panggil ikan buruk aje
Ala-ala ikan jeruk la jugak ni
Ikan selayang dibelah belakang dan digaramkan 2 3 hari
Bila digoreng, makan dengan nasi panas adehhhhhhhhhhh memang bertambah
 

Balik kampung aritu suruh mek buat sebab x jadi buat sendiri
Kalau nak buat macam ni better guna garam kasar dan jangan disimpan dalam peti sejuk
Bila dah letak dalam tupperwer tertutup kena check sokmo takut ada lalat
Memang lalat suka sangat la ikan ni...
Kejap aje dah berulat
Tapi yang sebenarnya, walaupun hakikatnya begitu
Masakan inilah yang tak akan mampu untuk cheq sue tolak ke tepi
Korang? Caner...

Oklah... nak balik dulu
Wassalam...

4 comments:

Ucu Faridah said...

oohhhh..jangan digoda ucu dgn ini ikan kering...sah2 mmg mkn akan bertmbah...

Cendana Kasih said...

bestnyer ikan jeruk/ikan masin begini...cukup dengan sambal belacan dan nasi panas...bertambah2 makan...huhuhu...saja takmo buat, kang makan banyak...

lina_pg said...

assalam cheqsue..ikan kukus goreng ke ni?

Asmara said...

Ikan pekasam ke? Tp jeruk dgn garam je ye. Kalau pekasam tu ada beras dgn asam kan! :)