Tuesday, March 27, 2012

Muffin Blueberry


 
 
Buat muffin ni minggu lepas lagi untuk makan2 di majlis baca Yasin
Memang senang, mudah dan sedap
Walaupun adunan agak terkeras sikit, tapi hasilnya ringan dan gebu
Sesuai sangat dibuat untuk makan2 atau parti hari jadi
 
Yang ni cheq sue masukkan dalam paper cup saiz kecil
Kira2 sekali ngap aje lah
Makan time panas2 tu aduhhhhh sedapnya
 
Kot ada yang nak buat tu sila-sila la ya
Sibuk sikit ni... nanti citer kendian eh
Wassalam...
 


 
MUFFIN BLUEBERRY
Resepi : Ainnfirr@myr

Bahan-bahan ( 24 biji )
200 g butter
2 biji telur (A)
2 sk esen vanilla
100 g gula castor
220 g tepung gandum
1 sk soda bikabornat
2 sk baking powder
Jem blueberry (atau ape2 jenis jem jer)
Manik2 warna....ikut suka ati

Cara-cara
Pukul butter ngan gula sampai kembang...tambah telur 1 per 1...pukul lagi.
Masuk esen vanila,gaul lagi...masuk tepung sikit demi sikit...pastikan tepung di ayak dulu ngan baking n soda..
Sudukan setengah dalam paper cup,letak ape2 jem....sudukan setengah lagi kasi tutup jem tu.. 
Bakar 150' ,20 menet...

4 comments:

Mas said...

rajinnya memapin...
nampak pun cantikk gebu jerk...

izahdaut said...

alaa comelnye muffin. nak jugaakkkk.. masuk list.. dah tau musti sedap muffin ni, tq

KakAsma said...

Masuk list juga...lama nak cari mapin yang mudah dibuat..kat sini jumpa...

nuwairani ismail said...

bestnye resepi ni...nanti nk try jugak..