Wednesday, January 16, 2013

Wishlist Pertama 2013

 
 
Lagi cerita tentang gajet dapur.Semenj ak dua menjak ni boleh tahan 'gila' dengan barang-barang kegunaan dapur, walaupun dah sedia maklum entah bila nak guna. Yang penting beli dulu, lepas tu baru fikir. Hai, bertuah punya budak, sampai dah tak ada tempat nak letak dalam rumah ni. Bile tengok entry Kak Rosa tentang pressure cooker, teringat pulak PC yang cheq sue beli akhir Disember lepas.
 
 
Cheq sue memang dah target nak beli PC tahun ni, dah lama sangat dok idam. Konon2 nak guna duit tempahan, yelah, dari guna ntah apa2 baik beli sesuatu kan? Nampak jugak hasilnya. Masa ke Giant, tak fikir pun nak cari benda ni, tiba2 aje member tunjuk, aiseyhman, salah dia la ni. Hmmm, dah nampak, apa lagi, terus aje la masuk troli. Dah memang kita hendak, ada pulak depan mata. Kita pun pejam mata la jugak beli. Huuuu. Tapi cheq sue percaya, kalau dah beli ni akan ada la yang boleh dibuat.
 
Kalau yang Kak Rosa tu 10L, yang cheq sue beli ni 7L aje, satu lagi saiz 4L. Selalu kalau nak rebus apa2 (tulang ke daging ke, akai claypot aje, tapi dengan PC 7L ni mahu kena rebus 4 5 kg tulang, baru padan...) Harga pun tak la mahal sangat, berbaloi la jugak. Jadi, 1 dah dapat. Banyak lagi wishlist yang perlu diusahakan tahun ni. Chaiyokk cheq sue. Wassalam...

Stylish Thankyou

4 comments:

EmbunRosaliza said...

Assalam sue, rasa mcm satu kepuasan bila apa barang dapur yg kita hajati tercapaikan, walaupun guna atau pun tidak itu belakang cerita, janji ada dok kat umah, hurmmm sama la mcm akk suka je beli, tak guna simpan dulu, nak guna ambil je heheh. Akk pun lum resmi lagi tu, nak kena rebus daging byk2 baru leh rasmi hehe, akk pun nasib baik kak Linapg murah hati hadiahkan

Qasey Honey said...

bukan Cheq Sue aje...QH pon gitu jugak...mgila klau tgk brg2 dapur..ade yg spi skrg dguna2kn lg pon...dh jmpa yg lain pula...pasni leh la masak sedap2 yea..hihi

cheq da said...

akan ku beli juga benda alah ni cheq sue...

Nur-nba said...

Bertambah koleksi barang dapur akak..