Saturday, November 23, 2013

Restoran Z-karnain, Simpang Pulai

Assalamualaikum WBT & Salam Sejahtera

Restoran ni saya dan kengkawan singgah selepas balik dari Taiping. Dah selalu jugak makan di sini tetapi tak pernah mengambil gambar untuk di kongsi. Jadi alang-alang ramai yang ada, tak la segan sangat saya nak mengambil gambar. Guna fon aje...


Saya rasa signboard ni baru je di pasang. Dulu tak ada. Dan seingat saya dulu ianya dikenali dengan nama Restoran Zulkarnain. Lebih kurang je dengan yang sekarang.

Lokasinya adalah berdekatan simpang empat Ipoh - CH - Gopeng - Pengkalan, bersebelahan dengan kedai dua ringgit. Memang nampak jelaslah dari jalan besar tu. Biasanya dibuka sebelah petang hingga ke malam dengan menyajikan masakan panas. Ianya menyajikan masakan Thai dengan pekerja dan tukang masaknya dari Kelantan.


Keadaan di dalam restoran. Kawasannya luas, agak bersih juga. Kerusi mejanya banyak.


Antara yang di makan. Pelbagai menu yang boleh ditempah. Ada yang sedap, ada yang tak berapa sedap. Yang saya order (mee hailam) agak masin, manakala nasi goreng USA tu agak sedap juga. Boleh juga diorder secara set dengan pilihan makanan yang telah ditetapkan.


Jadi kalau sesiapa yang ada lalu di sini, samada nak ke Ipoh atau ke CH, boleh la singgah dan rasa macam mana. Kalau sedap bolehlah singgah lagi!

4 comments:

  1. Assalamualaikum ...aduh nmpk menyelerakan cheq sue....

    ReplyDelete
  2. Tengah diet ni tengok gambar makanan,terliur sungguh..he he..

    ReplyDelete
  3. Kueh teow lakna xdan nk snap gambar...

    ReplyDelete
  4. Biasa la kan mknn gerai cmni...ada yg ok ada yg x...tp sbb dah lapa kdang...terima je...rezeki juga tu...:-)

    ReplyDelete

[Terima kasih kerana sudi menitipkan komen. Maaf seandainya saya tidak dapat membalas atau berkunjung ke blog anda...]