Friday, February 14, 2014

Pantai Kampung Kundur, Penambang

Assalamualaikum WBT & Salam Sejahtera

Jiwa saya ni sebenarnya sangat intim dengan pantai dan laut. Tak tahulah, saya boleh duduk di situ berjam-jam lamanya tetapi sayang kalau ke pantai ni ada masa-masa sahaja. Masa balik kampung bolehlah melepak di sana.

Seperti juga Pantai Kampung Kundur ni, saya singgah ketika menghadiri perkahwinan Ain dan Nasuha di Penambang. Oleh sebab saya ke sana dengan Mok Ja, jadi saya ikut ajelah. Jom layan gambar...


Tak tahulah pantai ni menjadi kunjungan pelancong atau tidak kerana keadaan persekitarannya yang agak kotor dan penuh dengan kayu.


Waktu ni matahari tegak atas kepala, agak pelik juga hanya saya dan Mok Ja yang nak ke pantai. Heeeee


Laut tengah hari yang tenang, tidak bergelora, hanya ada sedikit gelombang


Sebuah bot di lautan, barangkali dalam perjalanan pulang


Scenery menarik untuk mengambil gambar perkahwinan *_*


Korea? Bukannnn...


Tipikal kampung nelayan...


Kalau siapa yang nak tahu, ini adalah pucuk pokok rumbia yang digunakan untuk membuat rokok daun. Ianya dijemur kering terlebih dahulu sebelum dipotong dan dijual...

1 comment:

[Terima kasih kerana sudi menitipkan komen. Maaf seandainya saya tidak dapat membalas atau berkunjung ke blog anda...]