Sunday, November 24, 2013

Roti Pizza

Assalamualaikum WBT & Salam Sejahtera

Hasil sampingan yang terjadi daripada roti sandwich dan sos tomato panggang. Selalu kalau buat roti pun tak akan dapat habis satu adunan. Dengan menggunakan roti sandwich BMmade, saya up kan sikit rasanya supaya lebih menarik perhatian dan bernilai tinggi. Ya lah, kalau nak harapkan roti sesaje kureng sikit nak laku. Yang ni dalam 5 keping (saya potong tebal), saya bakar menggunakan pemanggang ajaib. Sebab tu la kalau tengok bahagian cheesenya tu belum cair sepenuhnya.


Sekali pandang, roti sandwich tu macam roti benggali. Bila dipotong tebal dan dibuang kerak ditepinya, sesuai jugak dibuat roti bakar ala kopitiam.


Resepi roti pizza ni rasanya tak perlu ditulis lagi. Yang penting kena ada roti, sos (boleh je guna yang segera) dan keju (saya guna cheddar). Kalau bakar dalam oven bolehlah lama sikit sampai keju tu cair. Tapi bukan nak cakap, roti pizza ni memang sedap dimakan panas-panas. Kena pulak di CH asyik hujan, sejuk je memanjang. Sesuai sangatlah.

Jadi, mana yang tak ada idea tu cepat-cepatlah ke kedai, beli roti, sos dan apa-apa yang patut. Saya memang takleh nak sharelah... dah habes semuany!

2 comments:

  1. salam cheq sue..

    best ni pepagi breakfast roti pizza..nak dua keping bleh?heheh..

    ReplyDelete
  2. resepi yg simple semestinya sdap...

    ReplyDelete

[Terima kasih kerana sudi menitipkan komen. Maaf seandainya saya tidak dapat membalas atau berkunjung ke blog anda...]