Saturday, July 21, 2012

Salam Ramadhan 1433H / 2012


 
 
Selamat menjalani ibadah puasa pada semua umat Islam, semoga dengan hadirnya Ramadhan kali ini akan lebih meningkatkan keimanan dan jati diri. Pada yang tidak dapat berpuasa, diberi cuti wajib tu bersedialah untuk menggantikannya. Yang dapat bersahur kali pertama pagi tadi bersama keluarga, tentu seronok kan. Alhamdulillah, cheq sue dapat bersama keluarga di kampung dinihari tadi bersahur bersama-sama. Bila mengingat kembali saat-saat bersahur / berbuka dirantau, atau berbuka sendirian, sangat sebak untuk diingat kembali. Yang pasti ada air mata mengiringi. Jangan kata zaman-zaman dok U dulu, sekarang ni pun kalau kena bersahur seorang, memang tak bangun dah pun. Berbuka pulak kalau takde teman, macam syahdu aje...sedih manjang. Lastnya tumpang berbuka la ramai-ramai rumah orang. He he he...


Harapan cheq sue semoga kita semua dapat menempuh Ramadhan kali ini dengan sempurna... InsyaAllah. Wassalam...

Stylish Thankyou

4 comments:

Amie said...

Selamat berpuasa Cheq Sue... mudah-mudahan Ramadhan kali ini lebih bererti.

Pen Biru said...

salam ramadhan..moga ramadhan kali ini lebih diberkati

Nur-nba said...

Selamat berpuasa juga buat Kak Cheq Sue.. :) Terima kasih kerana sudi meneka.. Nantikan jawapannya ye.. :D

kakbesah said...

Amiin! moga2 segala amalan baik kita semua akn diterima Allah snw insyaAllah. psl sahur & brbuka tu Cheq Sue, bkn saje yg dirantauan, ibu bapa yg brjauhan ngn ank2 pun rase sayu jg. mcm akk yg ank 7 ni, yg tinggal 2 je, so buka posa brtiga coz hb slama2 iftar di surau brsama wrga2 tua yg sntesa memeriahkn surau. kdang tu cam x lalu nk telan bila mkanan yg trhidang tu adelah peberet ank2 di rantau, sorang yg dh kawen tu, xla akk sedih sgt sbb ade somi, yg ksian tu, yg bujang2 & masih study.. begitulh sayang & ingatnye kta pd ank2, agk2 ank2 rase same x pd kita ye.....