Wednesday, December 21, 2011

Strawberry Juice

 
 
Dah ada kat CH ni xsah la xde n3 pasal strawberi. Jus ni dibuat masa budak2 KL mai umah 2 minggu lepas. Ada yang meminta nak minum jus ni, kebetulan ada beli strawberi, tu yang boleh buat kejap aje.  semua orang pun dah tahu buat jus ni...senang aje. Kalau ada yang teringin tu, silalah dapatkan sekarang... :)



 
STRAWBERRY JUICE 
Resepi : Cheq sue
Bahan-bahan :
15 biji strawberi - buang daun dan belah 4
1 cawan air suam / sejuk
2 sudu besar gula pasir
Ais kiub secukupnya

Cara-cara :
Masukkan semua bahan-bahan dan blend hingga sebati
Jika suka boleh tambahkan sedikit kordial strawberi
Bila sudah hancur, bolehlah dimasukkan ke dalam gelas dan dihidangkan

3 comments:

Amie said...

Selamat petang Ila,
segelas aje ke... kita datang darijauh ni termengah2...haaa..nak satu jug ada tak?

Liza said...

blh la bg sejug kat amie tu, share ngan liza yer....xbaik minum srg2....hihihihi

EmbunRosaliza said...

nyamannya dpt segelas pun