Monday, April 16, 2012

How to Cook Fresh Pumpkin



 
 
Quick n3...
Lappy xde kat rumah, dok dengan adik
Rasa patah tangan jugak sekejap
Xpelah, jangan marah tau kalau xdan nak BW
Ampon ye!
 
Pagi ni nak kongsikan camana nak masak dan simpan labu
Memang dendam sangat dengan labu kuning ni
Dah lama dok nanti, dok tunggu
Member bagi separuh, so cheq sue masak macam yang dikongsi oleh Tun Telani
Kat bawah ni ada hasil dan cara-caranya
Harap2 dapat la disimpan 2 3 hari sebelum keluar hasil
Roti, donat, bingka, kek....
Berderet resepi labu dok tunggu
 Alih-alih peram aje lam peti ais tu, camana?
..T_T..
Harap2 pasni dapat la rasa
TQ Tun share tips & resepi ni
Berguna sangat
Wassalam...




 
HOW TO COOK FRESH PUMPKIN
Source : Hubpages
Source : Tun_telani

Labu di belah dua. korek keluar biji labu.
Telangkupkan labu atas loyang, dan masukkan sedikit air (anggaran dlm 1/2 inch) <- supaya labu tak kering masa bakar.
Bakar 200 C selama lbh kurang 45 minit. lepas 40 minit tu cucuk2 kulit labu dan garfu, kalau dh lembut maknanya dh masak.
Korek keluar isi labu dgn sudu dan lecekkan. tun guna garfu je utk lecek sbb dh lembut sgt, xyah blend segala bagai. cheq sue x lecek pun, skopkan dengan sudu gitu aje sebab labu ni jenis yang lembut punya
Dh sejuk blh simpan dlm bekas kecik dlm freezer. Nnti senang nk guna wat kuih =)

3 comments:

Amie said...

Selamat pagi Cheq Sue,
terima kasih kongsi info.

tun_telani said...

kak sue..... tun dh lama x melabu. lepas bertubi2 menghabiskan labu 4kilo ug kak hasue bg thn lepas, blm ada stok baru lagi. hehe... mmg senang bila dh purikan labu nih. 4bulan tahan dlm fridge ^^

Mas said...

lama dah tak beli labu...
sedappnya tengokkkkkk.......