Sunday, April 15, 2012

Lime Tomato Juice


 
 
Selamat petang semua... 
Apa aktiviti pepetang ni?
Belum balik lagi?
Amboiiiiii...kuat sungguh korang ni keluar bejalan ye...
Cheq sue jugak yang dok berselebet di rumah aje
Moh le kita tengok jus yang penuh khasiat ni
Amacam... ada bran ke
Cheq sue ah lama nak try minum ni
Kebetulan pekerja belakang rumah ada bagi sweet tomato
Kalau tengok kat gambar tu saiz dia memang besar dan rasanya manis
Memang khas untuk buat juice
Jus ni memang sesuai sangat la diminum waktu pagi
Boleh cuci perut sekaligus
Memang berkesan sungguh
Rasanya xde la pelik, tapi agak pelik jugaklah bila 1st time minum
Pastu xde rasa apa dah pun...
Yang ni cheq sue x sejukkan, minum fresh gitu
Kalau dok dalam peti ais mesti lagi sedap sentunya
Sape2 yang berani tu sila la cuba ya...
Wassalam...



 
LIME TOMATO JUICE
Resepi : Cheq Sue
 
Bahan-bahan :
2 biji sweet tomato
1 biji limau nipis - buang kulit, empulur dan biji
1 sb gula
1 1/2 cawan air
 
Cara-cara :
Blendkan semua bahan sehingga halus
Tapis sebelum dihidangkan

3 comments:

Mama Hawa/Mama Nani said...

Salam hjg minggu Cheq Sue..
hmmmm panas2 begini dpt segelas juice tomat nie sedap kan? hehehe

Zaliedana said...

Assalam cheq sue,wah jus berkhasiat nih,ct xpernah g wat jus tomato,sbb xbape suka rasa dia,klo lam bege tuh okla,huhu..

tun_telani said...

hmm.. cam x berani je. hihi.. tun mmg kurang mkn tomato. kalau yg muda sket n pejal2 blh la wat meratah, bila lembik2 tu dh x makan dah =)
tp kalau fikir khasiat mmg bagus minum nih.