Tuesday, January 31, 2012

Yang Selalu Kuinginkan...

 
 
 
Bila lapar, xde masa nak masak lelame, menu yang ringkas tetapi menyengat ini jugak yang tetap menjadi pilihan. Hanya masak nasi dan goreng @ bakar ikan. Tak sampai setengah jam sudah boleh makan. Harini dengan jadual yang pack, bekal lak tak bawak, balik2 rumah terus terkam ke dapur. Korang?

Kalau nengok ke ulam2 berganding budu tu, ada ulam raja dan timun jepun. Tapi nak ceritanya cheq sue ni bukanlah gemar sangat pun ulam raja tu, bila amik tadi macam selera sangat nak makan, tapi sudahnya sepucuk aje masuk ke mulut. Memang banyak khasiat ulam raja ni, tapi cheq sue kena belajar lagi nak sukakannya... He he he.Wassalam...

13 comments:

nOOrsha said...

waah syoknye mkn lauk kg camni..suka tang ulam tu cicah smbal blacan..hehe

KSWSK said...

wa xpndai mkn budu..tp lau ulam2 tu lawankan ngan sambal belacan , ikan kembung goreng n ngan kicap..fuh..boleh bertambah2 nasi dibuatnya..

Sue @ Nenie said...

Salam...ohhhh....Budu...kalau saya ulam ni pekena ngan nasi putih panas2 bertemankan ikan goreng garing...hilang diet jappppp....

hazila said...

Saya hanya makan budu dalam nasi kerabu... belum pernah cuba cicah ngan ulam ulaman lagi.

H.J said...

nasik panas ikan rebus..pergh..masyuk..haha

ummiaisyah said...

mmg masyukkkk! tp kalo sy..nk ada kicap plak...nk bg belen ngan sambal tu..

tun_telani said...

tun kalau tiap2 hari dpt nasi panas + ikan selayang goreng garing pun xpe. tambah pulak ngan sambal kicap pedas2. fuh... 2pinggan sekali hadap!

Acik Erna said...

cheqsue..ulam yang boleh acik makan..timun ngan salad je..yang lain2 tak pandai..nak kena masak kan dulu baru boleh makan..

nuwairani ismail said...

ini kalo dh dapat, memang bertambah2 nasik...

rahel said...

Cheq Sue..gue mau jugak yang cam ni..hihi..

Mama2Q said...

saya pun teringin nak makan ulam tu,sbb tau khasiatnya byk, tp selalunya bila amik, mkn sehelai jer...huhu

IMANSHAH said...

alamak ini yg tak selalu kuimpikan

quinnie said...

sue..ulam raja ni kita pun tak suka sgt..hehehhe..tapi itula khasiatnya byk..dia nak sedap sue...makan dgn sambal kelapa..buat cam sambal belacan tapi taruk kelapa..style org perak..nanti ada peluang kita letak kat blog...baru laju skit nak makannya..dan rasa pun sedap...:)