Saturday, February 18, 2012

Terima Kasih Imanshah!

 
 
Khamis lepas, seorang kawan datang menghantar sehelai kertas pada cheq sue
'Kita duo ado kijo  ni sue' - orang Kelantan...Cina, Chuink TW namanya
'Kijo gapo?'
'Keno jadi MC nih' - sengeh manjang
'MC gapo pulok?' - berdebar
Lalu kertas itu bertukar tangan
 
Haihhhh..
Bukan ape, libang libu jadinya bila melihatkan tetamu kehormat adalah  YB Dato' SK Devamany
Tentatif kat surat tak lengkap
Rehearsal xde...
Dah la hari Sabtu, masa singkat dah
Hantam saja lah labu....
Hu ha ha ha... Dup dap dup dap
Teringat kembali kenangan suka duka menjadi MC sebelum ini 
He he he




Lalu di blog Imanshah cheq sue menyelongkar - dia memang MC yang bagus!
Nasib baik ada contoh teks MC yang agak sama dengan majlis pada pagi tadi
Dengan beberapa pemurnian dan penambahan, alhamdulillah segalanya berjalan lancar
 
Cheq sue boleh tahan minat jugak nak jadi MC ni
Tapi mesti ada skrip dan persediaan
Kalau spontan memang kalut habis
Seronok jugak, boleh tingkatkan keyakinan diri
Sebenarnya perasan suara sedap!! He he he - * gelak jahat
Kalau sape2 yang ada kes cam cheq sue ni, cer selongkar sini untuk koleksi teks MC
Memang membantu
Terima kasih
Wassalam...

4 comments:

H.J said...

jd MC la che sue kito..haha

Acik Erna said...

Alhamdulillah..IMAN SHAH sudi berkongsi ilmu.

ciksukaberangan said...

wah~ bestnye jadi MC. ada tetamu penting pula! huhu~

KuNanGKuNanG said...

kalau sy jd mc,ketar lutut la jawabnye...haha