Saturday, August 20, 2011

Biskut Raya Sebelum Raya

Assalamualaikum & salam sejahtera


Amboi....sibuk nampaknya memasing... Mmmmmm terbau-bau wangi biskut tu sampai ke sini hah.. Cheq sue sari ni ke Ipoh...cari bahan2 nak buat biskut sejenis dua, tapi banyak bende lak xde...hummmmm nak kena pi carik tempat lain pulak. Entah dapat ke tak nak siapkan dalam seminggu ni... aduhhhhh....

Alhamdulillah ya, harini malam ke 21 dah kita terawih. Cheq sue ke masjid tadi, dapat dalam 1saf je kaum ibu..nampaknya memasing dah mula sibuk membuat persiapan raya sehingga menolak seketika nikmat tarawih pada hujung-hujung Ramadhan yang sudah hampir ke penamatnya. Mintak-mintaklah cheq sue masih diberi kekuatan dan keazaman untuk meneruskan terawih dan witir di Ramadhan kali ini...

Okeh... ada di antara kita pernah beli biskut raya kan? Sama jugak macam cheq sue...yang buat tu buat...yang beli tu beli... TAPI... tensen tak sekiranya biskut yang dibeli tu tak nyempat nak dijamu semasa raya? Haaaaaaaaaaaaaaaaa...nak buat camanakan... lepas berbukak makan dua keping...pastu lima keping.... pastu berkeping-keping.... caman tak abes? akhirnya jadik cam biskut raya kat atas tu la, nak nunggu seminggu lagi tinggal bekas aje lah... tambah-tambah lagi kalau kat rumah tu ramai nooooooo budak2 kecik... kejap2 aje pi makan... yang maknya pulak nak larang...kesian kan anak... jadi daripada 1 bekas beli 2.... botak...botak... jadi yang afdalnya moh le buat biskut raya sendirik yer....
^___^

4 comments:

LuN@_aiDi said...

biskut aper tuh cheq sue? menyelerakan nmpk?! hihihi

SITI NOORNADIYANA said...

nampak sedap je biskut tu. share lah. :P

Cheq Sue said...

@LuN@_aiDi

ni biskut cornflakes rasanya...

Cheq Sue said...

@SITI NOORNADIYANA

lhorrr....xleh nak share la dear... sebab ni beskut beli.... >__<