Wednesday, August 17, 2011

Berbuka Bersama Teman-Teman Kuarters

Assalamualaikum & salam sejahtera

Malam ni jom jamu mata sikit dengan majlis berbuka kuarters petang tadi. Pada cuti Nuzul Quran ni, kami2 geng kuarters ni pakat2 masak untuk sama-sama berbuka. Menu utamanya adalah nasi kerabu + ayam goreng berempah + ikan celup tepung + pelbagai kuih muih. Cheq sue ditugaskan untuk membuat sambal kelapa dalam jumlah 4 biji kelapa. Disamping tu ada jugak buat sedikit kuih.

Tetamunya adala dalam 100 orang. Kemain meriah jugak dengan hiruk pikuk kanak-kanak dan teman-teman semua. Walaupun sejak petang sudah hujan, alhamdulillah majlis berbuka dapat disempurnakan dan tambah meriah juga dengan kehadiran puan pengetua yang sangat sporting... ^-^

Memang seronok kan dapat berbuka puasa ramai2 ni... Terasa benar bezanya berbuka dengan teman2 serumah. Kalau cheq sue yang selalu bising2 kat rumah ni memang suka sgt la kemeriahan semasa berbuka tadi... Alangkah seronoknya kalau hari2 dapat berbuka ramai2 camni kan...

Jom la layan gambar2 ni... Kebetulan online dari rumah member,  so dapat la enjin turbo siket...kalau kat umah dah tertido depan pc nih... BTW...abaikan kualiti gambar ye... maklumlah...............






8 comments:

tun_telani said...

waaa.. bestnyerrrr~~ dh lama xmakan ramai2 camni.. ye laa, staff kt sini pun 20 org je, tempat br buka la katakan.. kalau wat makan, 1 ruang tamu pun x penuh.. huhu

Juwita Jamaludin said...

ramainya sue berbuka seronok tgk... berbuka ramai2 macam ni meriah

AI said...

- mesti cheq sue suke kan...kalo x sorang2 buka di rumah...

Cheq Sue said...

@tun_telani
kalau berbuka ramai2 ni memang meriah tun...hati pun suka je

Cheq Sue said...

@Juwita Jamaludin
memang meriah sgt2 ita... dengan budak2 nya...suka sgt2..

Cheq Sue said...

@AI
mesti lah suka al... kalau tak boleh ngalir air mata tau berbuka kat rumah

IXORAROXI said...

tu diaaaa seperiuk kari..best tu!

Cheq Sue said...

@IXORAROXI
tukang makannya ramai kak...tu kena taruk sekali dengan periuk tu