Friday, August 19, 2011

Tumpang Berbuka

Assalamualaikum & salam sejahtera

Buat apa petang2 Jumaat ni? Tentunya sibuk menyediakan kuih raya sambil2 mendengar lagu raya...aduhhhhh syahdunya. cheq sue belum bermood nak buat biskut...barang2 pun belum beli. Nak kena siapkan baju ibunda dulu lepas ni.

Okay...sebab xde masak2 arini cheq sue nak cerita sikit tentang berbuka puasa ni. Time berbuka tu memang la satu detik yang dinantikan...lagi ramai lagi seronok. Kalau berbuka dirumah sendiri suram aje...maklumlah xde budak2 nak berebut itu ini. Masak pun ala kadar... Kadang2 sedih tau, sebak aje dalam hati ni...

Jadi cheq sue mengambil keputusan untuk berbuka di rumah member... terasa sikit kemeriahan Ramadhan tu... walaupun masak git2 je tapi cukup membuka selera. Kat rumah member ni, hiruk pikuk tau dengan budak2 4 orang...seronoknya... dengan baki lagi seminggu lebih kurang, cheq sue nak numpang je la makan umah diorang... Boleh gitu? Masak siap2 kat rumah...pastu bawak pi sana... >_<

Gambar ni adalah untuk menu berbuka semalam. Hajat hati nak makan nasi ayam tapi xde pulak orang jual dekat bazar. So beli aje rojak singapura dan roti john. Jus tembikai laici pun ada...

5 comments:

AI said...

- ok la tu gi numpang...xle cheq sue buke sorang2...sedey nyerr...

Cheq Sue said...

@AI
nk gi numpang umah al jauh bebenor...

Iffah Afeefah said...

byk

sgt jeles

tun_telani said...

wah.. cheq sue pandai jahit baju ek? tun sgt2 xde bakat menjahit.. hihi...
byknyer lauk. tun pun dh lama xmkn nasi ayam.

KuNanGKuNanG said...

tu dia...siap ngan periuk skali..he3