Friday, October 21, 2011

Alhamdulillah....... *_*

Assalamualaikum & salam sejahtera...


Malam ni bersiaran dari kg...dengan sedikit n3 ringkas. Alhamdulillah selamat sampai 5.45 petang tadi. Sepanjang perjalanan hujan bersulam panas, memang seksa sedikit membawa kereta. Kena lebih peka dan berhati-hati. Sambil bawak kereta, sempat jugak berfikir, sedap sungguh kalau dapat makan ikan darat. Tambah2 pulak bila melalui jalan yang ada sawah, sekarang tengah membajak untuk menanam padi. Perghhhh meleleh rasanya!

Bila sampai, selalu check dapur dulu. Bukak2 tengok, aduh.....ada pulak gulai ikan darat (keli dan haruan) dengan pucuk kadok. Rezeki, rezeki.... Tengok, macam paham2 je bonda ni kan, tau je apa yang anak dia nak makan... He he he... Kenyang beb, nasi dengan gulai ikan ni + petai. Perghhhhhh pengsan!

Bila kat kg ni, aktiviti berblog tetap berjalan...mungkin agak slow sikit. Cuma satu cheq sue nak bagitahu, kalau cheq sue xde komen2 kat n3 korang tu bukan ape tau...payah sikit nak lepas. Kalau cheq sue dapat komen dapat la ye... tapi selalunya asyik sangkut aje. Cheq sue tetap berkunjung menziarah kawan-kawan, tengok ape yang korang masak. Jangankan n3 orang, n3 sendiri pun sudah nak reply komen. Maklumlah dok kg kan line tenet macam kura-kura (meminjam kata2 Hasue...). Harap2 dapat sabar la ye... Wassalam...

12 comments:

Citarasa Rinduan said...

cheq sue
ayu pun dah hampir nak sakit nie.. asyik kena timpa hujan panas jer..
tekak dah lain macam...

oh ya, part berblogging tu, samalah., ayu baru aktif balik semalam..
sibuk dengan kedai..

Kak Sam said...

Bestnya. Dah lama tak makan ikan sepat masak lemak. Pergghhhhhh nikmatnya.

cik cek said...

emmmm...sedapnya ...:)

Cheq Sue said...

@Citarasa Rinduan

orang kerjaya gitu la ayu... kadang bz kadang idak. tambah2 yang niaga ni lagi x tentu masa luangnya

Cheq Sue said...

@Kak Sam

aduhhh...seksa toi nak komen...

saya lom pernah makan ikan sepat gulai kak sam...selalu goreng kunyit aje...mmmm dah lama x makan

Cheq Sue said...

@cik cek

kak cek...memang sedap sgt...tambah2 makan kat kg!

tun_telani said...

bestnyer duk kt kampunggggg~~
tunkalau blk kampung, mama goreng ikan je pun rasa lg sedap dr yg tun masak...

IMANSHAH said...

balik kapung ko

kasihredha said...

telan air liur tengok gambar kat atas tu :-)

Cheq Sue said...

@tun_telani

tu la pasalnya tun, apa2 aje dari air tangan mak memang the best lah

Cheq Sue said...

@IMANSHAH

cuti seminggu, wajib balik tu

Cheq Sue said...

@kasihredha

:) kena makan la tu nanti