Tuesday, June 28, 2011

Malam Pengantin (Lawak okeh...bukan lucah)



Fuyooooooo.....nie lah first time aku berader didlm bilik dgn seorang  wanita..macam jakun darat siot. Ye seorang wanita yg bergelar isteri, isteriku yg sah. Macam beruk dah kehilangan idea, aku duduk melangok kat atas katil memerhatikan isteriku yg dari tadi menyisir rambut di hadapan lemari solek. Mati kutu aku dibuatnyer, org ramai kat luar, sumer nyer sedare mare pihak isteriku, mereka bermalam disini, maklumlah dah penat bertungkus lumus menyenggelarakan majlis persandingan kami siang tadi. Penat memanglah penat, tapi di saat saat indah begini penat menat nie sumer tak main ah...tolak tepi dulu. Tapi sekarang yg menjadik tande soal ialah camner aku nak mulerkan... yelah nak approach isteriku?....Maklumlah bukannyer pernah aku buat kerja camgini. Aku peratikan isteriku sambil terpikiaq kat kepaler hotak aper plan atao script yg hendak aku keutarakan...takkan nak duduk je sampai pagi beb. "Abg ngantok??" isteriku bersuara..berderao aku dengar suara dia yg lunak merdu (ye lah baru kahwin lunak lah merdu lah....cuber dah sepuluh dopuloh tahun kahwin...kontrektor piling pun kao cakap lagik sedap). Berbekalkan t-shirt Byford yg melekat di badan beserta kain pelikat yg terikat dipinggang diikuti dgn muker millenium yg amat menggoder aku pun menjawab "Tidak sayannnggg...abg blom ngantok lagikkk". Isteriku berdiri lalu duduk disebelah ku dgn senyuman yg cukup berpower lagik berkaliber. Aku pun tersengeh macam cipan terkener karen...berdiri...lalu meluru mendapatkan suis lampu.....tup!.....lampu dimatikan......gulap gulita. BEEEPPPPPPPP!!!!! BEEEEEEPPPPPP!!!!! BEEEEPPPPPPPPP! pager aku berbunyik! Maner punyer hamlao suah page aku disaat saat genting begini!Ahhh! buat bodo suah....aku teruskan perjalanan menuju ke tempat isteriku berbaring....... BEEEEEEEPPPPPPP!!!!!BEEEEEEPPPPPP!!!!!!!! BBBEEEEEEEEPPPPPPP! Dia bunyik lagiiiiiiiiii! "Alaaahhhhhhhhh abggggg...saper yg page tuuuuuuu....pergilah response duluuuu" keluh isteriku. Aku mencapai pager aku dan terus keluar dari bilek....dlm bilek aku takder tipon, jadik aku terpakserlah guner tipon diluar. Biler sajer aku keluar dari bilek...org org diluar sumernyer memerhatikan aku..mereka ygdari tadi riuh tetiber senyap...aku hanyer tersenyum, tander hormat sebagai pendatang baru dlm keluarga mereka, terus mendapatkan tipon yg berader di sudut ruang tamu. Mereka terus memerhatikan aku....ader yg tersenyum dan ader pulak yg tersengeh. Bapa mertua aku baru keluar dari dapo, melihat aku dgn tipon di tangan "Astaghfirullaaaahhhhhhhhhh!!!!" dia beristighfar "Kenaper pak?" tanyer aku kehairanan "Maner pergi kain kao Man?" jawab bapak mertua aku 


SEKIAN Pengajaran : Pastikan anda memakai celana dlm biler memakai kain pelikat...dan pastikan yg anda telah pastikan.



    12 comments:

    1. hehhehe lawak le sue...memang betul ke ada kes cam ni ek? memang kes naya le kalau betul2...heheheh

      ReplyDelete
    2. bende macam ni bukan tak pernah terjadi Q...harap2 jangan la... malu besar kalau kena...

      ReplyDelete
    3. adeh..xbleh imaginae kalo btol 2 berlaku dpn mata..sure gelak sakan:)

      ReplyDelete
    4. he he he, bukan gelak sakan je..sampai 10 tahun pun orang dok ingat lagi

      ReplyDelete
    5. Ish... tak sanggup nak membayangkan!

      ReplyDelete
    6. mmmmmm..........(-_-) tutup mata!

      ReplyDelete
    7. hi there, i have just followed your blog..i hope you can follow me back..u have a nice blog here..
      i will be waiting for you on my blog...see u there..cheers

      ReplyDelete
    8. terbaek...mintak simpang la jgn jadi kat ambo...

      ReplyDelete
    9. insyaAllah...kena beringat sokmo la tuh... ambo pun xser jadi gitu... hummmmmm mintak jjauh laaa

      ReplyDelete
    10. kak zie pasir putehJune 29, 2011 at 11:37 AM

      ceksu..nati ceksu pon akea ado kenange malea pertamo...hok buat ceksu senyum sokmo bilo ingat...hehe!

      ReplyDelete

    [Terima kasih kerana sudi menitipkan komen. Maaf seandainya saya tidak dapat membalas atau berkunjung ke blog anda...]